مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و ۱۰درصد مدارس نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

کامران رهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال مراحل ساخت و تکمیل ۱۳۰ طرح در زمینه احداث فضا‌های آموزشی و ورزشی با اعتبارات استانی و ملی برای مدارس چهارمحال و بختیاری از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و ۱۰ طرح تا یک ماهه آینده تکمیل و به این دستگاه تحویل داده می‌شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحویل بیشتر آن‌ها تا پایان سال مالی۱۴۰۱ منتهی به شهریور ۱۴۰۲ انجام شده است.

وی افزود: ۷۴ طرح نیز در غالب طرح محرومیت‌زدایی در دولت سیزدهم آغاز شد و تعداد دیگری از این طرح ها، ناتمام مشارکتی با خیرین است که از سال‌های گذشته عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.


بیشتر بخوانید


رهی اضافه کرد: تخصیص اعتبارات به اداره کل نوسازی، توسعه، تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در مهرماه هر سال و در آغاز سال مالی صورت می‌گیرد و هنوز ابلاغ اعتبارات سال ۱۴۰۱ از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی استان صادر نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیصی به این اداره کل در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد افزایش اعتبارات مطلوبی باشیم تا روند تکمیل طرح های آموزشی و ورزشی آموزش و پرورش استان تسریع شود.

رهی گفت: قدمت برخی از مدارس استان زیاد است و حدود ۳۰ درصد مدارس استان در برابر زلزله مقاوم نیستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند و ۱۰درصد مدارس استان نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی ادامه داد: محل جانمایی و استقرار مدارس جدید بر اساس اعلام نیاز آموزش و پرورش صورت می‌گیرد ولی در مورد مدارس خیرساز و احداث مدرسه جایگزین مدرسه قدیمی انتخاب‌های محدودی برای جانمایی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
به امید انکه هر چه زودتر و بهتر و سریعتر همه مدارس در سراسر کشور و مناطق محروم و دور افتاده مقاوم و ضد زلزله گردند
آخرین اخبار