جمعی از برادران سنی و شیعه افغانستانی مقیم قزوین با امام جمعه این شهر به مناسبت هفته وحدت دیدار کردند .

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از برادران سنی و شیعه افغانستانی مقیم قزوین که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، گفت :طبق کلام قرآن همیشه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد که مهم‌ترین امر به معروف، امر به وحدت و مهم‌ترین نهی از منکر، نهی از تفرقه است.

حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی گفت: طبق فرموده قرآن در صورت وجود ایمان، تقوا و تسلیم، اختلافی بین مسلمانان ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: طبق کلام قرآن همیشه باید امر به معروف و نهی از منکر کرد که مهم‌ترین امر به معروف، امر به وحدت و مهم‌ترین نهی از منکر، نهی از تفرقه است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر نهی از منکر را تفرقه دانستیم آن‌وقت عداوت یهودی‌ها و مستکبران آمریکایی را درک می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: زمانی قدرت آمریکا این بود که داعش را به جان سوریه، عراق و افغانستان انداخت و الان همه هنرش این است که سطل زباله خیابان‌های شهر‌های ایران را آتش می‌زنند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر تقوا باشد انسان اهل تشخیص می‌شود و فتنه را از غیر فتنه می‌شناسد و انسان با تقوا می‌فهمد که داعشی‌ها اشراری هستند که اسرائیل، آمریکا و سعودی‌ها آن‌ها را به جان کشور‌های اسلامی و به جان شیعه و سنی انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: مؤمنین و شیعه و سنی با درایت فهمیدند که یهود چه نقشه‌ای برای آن‌ها کشیده است، نیرنگ آن‌ها را شناختند و جلوی آن‌ها ایستادند تا توطئه‌هایشان خنثی شد و نقشه شومشان به خودشان برگشت.

وی با بیان اینکه باید همه بنده خدا شویم و در هر کجا بندگی خدا را کنیم، افزود: حاج قاسم سلیمانی چنین انسانی بود که به داد ایزدی‌های عراق که نه شیعه و نه سنی بودند رسید، چون همه دنیا می‌خواستند آن‌ها را نابود کنند، اما سردار سلیمانی آن‌ها را نجات داد و یک مسلمان باید این‌گونه باشد.

در ابتدای این دیدار برادران اهل سنت با تأکید بر اینکه اختلافات شیعه و سنی خواست دشمنان و صهیونیست‌ها است، بر وحدت شیعه و سنی تأکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.