جمعی از طلاب به دست آیت الله مکارم شیرازی معمم شدند

همزمان با هفته وحدت، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به دست آیت الله مکارم شیرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

همزمان با ایام میلاد خجسته پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ۱۸ نفر از طلاب حوزه علمیه قم به دست آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید معمم شدند.

آیت الله مکارم شیرازی در این آیین بر بهره گیری طلاب از میراث گذشتگان تاکید کرد و گفت: طلاب دینی با بهره مندی از علوم روز جامعه پاسخگوی شبهات باشند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طلاب باید از بهار جوانی برای علم آموزی بهره ببرند گفت: حوزویان باید با علم و اخلاق به تشریح دیدگاه‌های روشن بخش اسلام بپردازند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور هم در این آیین گفت: مسئولیت پذیری، کوشش برای فهم عمیق دین با بهره مندی از مکارم اخلاقی از ویژگی‌های یک طلبه علوم دینی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به رشد حوزه‌های علمیه از نظر کمی و کیفی در چند دهه اخیر گفت: به همین میزان دشمنی‌های مقابل دین هم در جهان رشد پیدا کرده است که مقابله با آن نیازمند مسئولیت پذیری طلاب است.

او بهره مندی از فرصت‌ها و جهادتبیین را ضروری دانست و گفت: دشمن به دنبال قطع ارتباط روحانیت و مردم است وطلاب دینی باید با حضور در بین مردم و جهاد تبیین این نقشه دشمن را نقش بر آب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار