حجت الاسلام یزدان آبادی گفت: دشمن به هیچ گروهی رحم نمی‌کند؛ بنابراین ضرورت دارد، بصیرت داشته باشیم و با روشنگری و جهاد تبیین، آشوب ها را خاموش کنیم.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی یزدان‌آبادی، امام‌جمعه یزدان‌آباد، امروز ۲۲ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و تبریک ولادت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) به ویژگی‌های نماز جمعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که یکی از این ویژگی‌ها، این است که در بهترین روز هفته؛ یعنی روز جمعه اقامه می‌شود که سید روزها و عید همه مسلمانان است.

او با اشاره به سخنی از پیامبر (ص) درباره اهمیت نماز جمعه، افزود: روز قیامت، روز سخت و هولناکی است و هر مومنی با قدم‌های خود به سوی نماز جمعه گام بردارد، خداوند هراس روز قیامت را بر آن آسان می‌کند و این ضمانت رسول اکرم (ص) است.

امام‌جمعه یزدان‌آباد بیان کرد: امام صادق (ص) در اهمیت نماز جمعه می‌فرمایند: هر کس از روی ایمان و برای رضای خدا در نماز جمعه شرکت کند، گناهی از او باقی نمی‌ماند و بعد از نماز، دعای او مستجاب است.

او موقعیت مکانی را ویژگی دیگر نماز جمعه برشمرد و افزود: نمازجمعه در مکانی که برگزار می‌شود، وحدت ایجاد می‌کند و قومیت‌های مختلف با وحدت در این آیین شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام یزدان‌آبادی با بیان اینکه نعمت آرامش، نعمت بزرگی است که در دست ما قرار دارد و ما به عنوان مسلمان باید از آموز‌ه های دینی استفاده کنیم، تصریح کرد: خون‌ها ریخته شده است تا ما بتوانیم از این نعمت نماز جمعه استفاده کنیم؛ بنابراین باید برای فرج امام زمان (عج) و در این برهه از زمان برای میهن دعا کنیم.

او در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در شهر جلال‌آباد از توابع یزدان‌آباد و بیان اینکه وصیت شهدا اطاعت از ولی امر مسلمین و حفظ ارزش‌های دینی است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرموده‌اند، بعد از فتنه ۸۸ دشمن منتظر جرقه است؛ بنابراین باید خود را در برابر توطئه‌های دشمن تجهیز و آماده کنیم.

امام‌جمعه یزدان‌آباد با اشاره به آشوب های اخیر افزود: دشمن به هیچ گروه و حزبی رحم نمی‌کند؛ بنابراین ضرورت دارد دقت و بصیرت داشته باشیم و با روشنگری و جهاد تبیین آشوب ها را خاموش کنیم.

 او تصریح کرد: بزرگتر‌ها که دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند، باید برای جوانان و نوجوانان حقیقت را بیان کنند.

حجت‌الاسلام یزدان‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز تربیت بدنی از سرمایه گذاران منطقه خواست کمک به جوانان به ویژه در بخش ورزش را در اولویت قرار دهند.

او با بیان اینکه باید نوجوانان و جوانان را دریابیم، افزود: ما در منطقه ای مستعد و غنی معادن قرار داریم؛ بنابراین نباید بیکار در این منطقه وجود داشته باشد و مسئولان باید  به دنبال حق باشند و نیرو‌های بومی را فراموش نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار