امام‌جمعه کوهبنان گفت: تنها راه علاج مشکلات، ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان است؛ بنابراین باید همگان برای جهاد تبیین گام بردارند.

همزمان با هفته وحدت نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری در مسجد جامع واقع در محله انصار کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام امام صادق (ع) گفت: پایمردی و مقاومت در مبارزه، صداقت در گفتار، امانتداری، صله رحم، میهمان نوازی، اطعام دادن، جبران نیکی‌ها، رعایت حقوق همسایگان، حمایت و کمک به دوست و حفظ عفت و پاکدامنی از مکارم اخلاق است.

او افزود: دین مبین اسلام بر رعایت حیا، حجاب، عفاف و پوشش مناسب سفارش فراوان کرده است.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به ولادت پیامبر (ص)  و امام صادق (ع)  بیان داشت: نبی مکرم اسلام (ص) با اخلاق حسنه مردم را دعوت به اسلام می‌کرد؛ بنابراین ما هم باید سعی کنیم، زینت اسلام باشیم و در جشن‌ها رعایت بهداشت و اصول اخلاقی مد نظرمان باشد.

او گفت: ۲۳ مهرماه سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۳۶۱ است و  ساده زیستی، تواضع، زندگی زاهدانه و جهادی از ویژگی‌های این شهید برزگوار بود.

حجت الاسلام جعفری می‌گوید:۲۴  مهر روز پیوند اولیا و مربیان است و والدین باید تلاش کنند، ارتباط سالم و درستی همراه با مفاهیم اسلامی و قرآنی با مربیان مدارس داشته باشند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  اشاره کرد و با استناد به منویات ایشان گفت: اغتشاشات پراکنده و انفعالی از کار‌های ناشیانه دشمن در برابر پیشرفت های‌مردم ایران اسلامی است.

خطیب جمعه کوهبنان بیان داشت: تا هنگامی که ملت در مسیر ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی قرار دارند،  این دشمنی‌ها وجود دارد که در راس دشمنان آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند.

او بیان داشت: آمریکا به صراحت از اغتشاشگران حمایت کرد و برای ناامن کردن و ناراضی کردن مردم کشور ما هزینه‌ها کرده است؛ بنابراین  باید مواظب باشیم؛ البته مردم همواره حامی اسلام، ولایت و انقلاب هستند و تاکنون به صورت زبانی و عملی این مهم را به اثبات رساندند.

امام جمعه کوهبنان  با بیان اینکه مسئولان باید مواظب باشند، این گونه مسائل آنان را از وظیفه اصلی دور نکند، ادامه داد: تنها راه علاج  مشکلات، ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان است؛ بنابراین باید همگان برای جهاد تبیین گام بردارند.

برچسب ها: نماز جمعه ، هفته وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار