مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از افزایش ظرفیت ارسالی گازهای مشعل به پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر داد.

مهرداد کاهکش‏‏ مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به تامین ۷۰۰ میلیون فوت مکعب از خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و نقشی مهم آن در زنجیره تولید و خلق ثروت برای کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت ارسالی گاز‌های مشعل به این پالایشگاه به زودی افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به همکاری سازنده میان مجتمع‌های پالایشگاهی ۹۰۰ و ۱۲۰۰ برای تأمین خوراک پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با هدف توسعه پایدار، افزود: با توجه به فصل پیش رو این همکاری بیش از پیش می‌شود.

کاهکش می‌گوید: در حال حاضر و به منظور افزایش این ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تلاش است تا ظرفیت گاز ارسالی در آینده نزدیک افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اضافه کرد: به منظور افزایش ظرفیت و تأمین خوراک بیشتر برای پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، اداره تعمیرات اساسی این شرکت تلاش می‌کند تعدادی از قطعه‌های مورد نیاز مجتمع‌های پالایشی ۱۲۰۰ و ۱۳۰۰ را تأمین و تعمیر کند تا با برطرف شدن موانع ظرفیت ارسالی نیز در آینده‌ای نزدیک افزایش یابد.

او قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی ۴ استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس را از ویژگی‌های این شرکت برشمرد و ادامه داد: در کنار قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل شده است.

به گفته کاهکش؛ نفت تولیدی در شرکت نفت و گاز گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه‌خانه گوره منتقل و با افزایش فشار سرانجام برای صادرات به سمت پایانه خارک هدایت می‌شود.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط مناطق نفت خیز را در گستره ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر راهبری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.