فرمانده تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در پیرانشهر گفت: رزمایش سه روزه‌ایی با عنوان «الگوی گردان» با حضور نیرو‌های رزمی در منطقه پسوه پیرانشهر در حال برگزاری است.

سرهنگ حمید فیروزجایی گفت: این رزمایش روز گذشته (شنبه) در این منطقه شروع شده و امروز و فردا هم به منظور ارزیابی توان رزمی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های این تیب برگزار می‌شود.

وی افزود: نیرو‌های حاضر در این رزمایش از ادوات جنگی سازمانی و سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین در راستای اهداف رزمایش استفاده و توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش می‌گذارند.

فرمانده تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش در پیرانشهر گفت: در رزمایش «الگوی گردان» نیرو‌های حاضر در میدان عملیات‌هایی از قبیل هِلی‌بُرن، تاخت شبانه، رزمی بالگردها، کنترل جاده‌های مواصلاتی، تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی و جنگ شهری انجام می‌دهند.

قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری رزمایش در منطقه شمال‌غرب و توسط رزمایش تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی نیروی زمینی در منطقه عمومی پسوه و پیرانشهر خبر داده بود.

تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر یا تیپ ۱۶۴ متحرک هجومی از تیپ‌های پیاده‌نظام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و زیرمجموعه لشکر ۶۴ پیاده ارومیه است، که پادگان و ستاد فرماندهی آن در شهر پیرانشهر، استان آذربایجان غربی مستقر است.

تیپ ۱۶۴ پیاده پیرانشهر در طول جنگ تحمیلی از یگان‌های عمل‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و تحت امر لشکر ۶۴ پیاده ارومیه بود.

شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.