ثبت اختراع پودر نوشیدنی ضد سرفه عناب فاقد شکر

سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از اختراع پودر فوری نوشیدنی ضدسرفه عناب فاقد شکر توسط محققان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خبرداد.

ابراهیمی گفت: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تولید فراورده‌های غذایی دارویی از محصولات استراتژیک استان می‌تواند از خام فروشی محصولات استراتژیک و ارزشمند استان مانند زرشک، زعفران و عناب جلوگیری کند.

او افزود: هدف از این اختراع تولید محصول غذا دارو مفید و موثر در درمان سرفه و گلودرد و سرماخوردگی با قابلیت حمل آسان، زمان ماندگاری بالا، فاقد شکر و مصرف راحت آن به صورت نوشیدنی با طعم مطلوب و به ویژه خوراندن راحت آن به کودکان است.


ابراهیمی بیان کرد: علاوه بر خاصیت درمانی، این محصول می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی فراسودند و فاقد شکر به خصوص در افراد دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست جهاد دانشگاهی بیرجند با بیان اینکه تولید پودر عناب بر پایه ترکیبات طبیعی و به عنوان نوشیدنی با خواص دارویی مزیت ویژه‌ای نسبت به سایر پودر‌های فوری موجود در بازار دارد که در حال حاضر در بازار ایران وجود ندارد عنوان کرد: تولید انبوه این محصول به دلیل ترکیبات ویژه و طبیعی آن ظرفیت خوبی برای صادرات است.

برچسب ها: ثبت اختراع ، عناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.