رئیس مرکز قرآن نیروی زمینی ارتش گفت: دی ماه سال جاری مسابقات سراسری قران ارتش به میزبانی نیروی زمینی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی نوری رئیس مرکز قرآن نیروی زمینی ارتش ضمن ارائه‌ی گزارشی از روند انجام فعالیت‌های قرآنی در نیروی زمینی ارتش به تشریح چشم انداز فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های پیش بینی پرداخت و گفت: چهل و دومین دوره مسابقات نیروی زمینی ارتش امسال برگزار می‌شود و دی ماه سال جاری هم مسابقات سراسری ارتش به میزبانی نیروی زمینی برگزار خواهد شد.

 ارتش دومین ارگان با سابقه ی برگزار کننده مسابقات قرانی

وی افزود: نیروی زمینی ارتش بعد از سازمان اوقاف باسابقه‌ترین ارگان برگزار کننده مسابقات قرآن در کشور می‌باشد و از طریق هم افزایی بین اوقاف و نیروی زمینی ارتش می‌توان شاهد اقدامات مبارکی در این عرصه بود چرا که نیروی زمینی ارتش با دارا بودن ظرفیت عظیمی از افراد شایسته و قرآنی می‌تواند در پیشبرد اهداف قرآنی به ویژه در سطح نیرو‌های مسلح در جهت رسیدن به ارتش قرآنی و مکتبی ایفای نقش کند.

نوری گفت: این نیرو نیز تابع سیاست‌های ستاد عالی مسابقات در استفاده از داوران دارای مدرک داوری معتبر می‌باشد لذا فراهم کردن زمینه برای اخذ مدرک داوری توسط پرسنل و خانواده‌های نیروی زمینی ارتش مزید امتنان خواهد بود.

به گفته نوری، خیلی از یگان‌های ما در خطوط مرزی مشغول خدمت هستند که اعزام استاد کار سختی است، ولی اگر این استاد در درون ارتش تربیت شود، طبیعتاً در سطح نیرو می‌توان استفاده راحت تری از اینگونه افراد کرد.

۱۴۰ نفر حافظ کل قران در نیروی زمینی ارتش

نوری گفت: در حال حاضر در سطح نیروی زمینی ارتش ۱۴۰ حافظ کل داریم و حافظان اجزاء پایین‌تر نیز خیلی بیشتر هستند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ نهضت حفظ را شروع کردیم و از تعداد ۴۵۰۰ نفر حافظ اجزاء ۱ تا ۳۰ در ابتدای سال، به ۱۷۰۰۰ نفر در پایان سال ۱۴۰۰ رسیده ایم.

هم افزایی در عرصه مسابقات

سرهنگ کشتگر قائم مقام مرکز قرآن و عترت نیروی زمینی ارتش ج. ا. ا گفت: برگزاری جلسه فی مابین اوقاف و نیروی زمینی ارتش باعث برکات فراوانی است و باعث توسعه فعالیت‌های قرآنی اثرگذار و ریشه‌ای در سطح نیرو خواهد شد و هدف ما هم افزایی در حوزه‌های مختلف خصوصاً در عرصه مسابقات است.

کشتگر گفت: ما ۸۰ موسسه در سطح کشور داریم که در زمینه حفظ فعالیت می‌کنند و در زمینه برگزاری مسابقات در تلاش هستیم خودمان را به استاندارد‌های مسابقات اوقاف نزدیکتر کنیم.

آغاز مسابقات قرانی از سال ۹۳

وی همچنین با اشاره به اینکه بستر مناسب قرآنی برای دانشجویان دانشگاه‌های افسری داریم گفت: از سال ۹۳ مسابقات با حضور خانواده‌ها برگزار می‌شود و خانواده‌های موفق یک هفته اقامت رایگان در کنار قرآن در شهر‌های زیارتی و سیاحتی خواهند داشت.

به گفته کشتگر، در طول سال حدود ۵ هزار جوان و نوجوان ارتش و خانواده‌ها مخاطب فعالیت‌های قرآنی هستند و این موضوع مخصوص نیروی زمینی ارتش است و در همین راستا فرمانده نیروی زمینی ارتش تشویقات رسمی برای حفاظ در نظر گرفته اند.

نائب علی عبدالهی از قاریان ممتاز ارتش گفت: مسابقات ما در شهر‌هایی برگزار می‌شود که بعضاً شناختی درباره افراد ممتاز قرآنی استان‌ها نداریم لذا اگر سازمان اوقاف داوران و چهره‌های ممتاز قرآنی شهرستان‌های مختلف را به ما معرفی کند می‌توانیم از ظرفیت بومی این شهر‌ها استفاده کنیم، همچنین سازمان اوقاف در زمینه اهداء قرآن کریم به ارتش کمک کند تا تعداد ۷ هزار محفل در مکان‌های مختلف به خوبی پوشش داده شود.  

 حمید مجیدی مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مرکز امور قرآنی در زمینه ساماندهی و آموزش داوران قرآن کریم نیروی زمینی ارتش جهت داوری در مسابقات قرآنی که ویژه این قشر برگزار می‌ شود؛ همکاری لازم را خواهد داشت و ایجاد تعامل و همکاری پیرامون فعالیت‌های مشترک، تبادل و انتقال تجارب دو نهاد را مورد تاکید قرار داد.

مجیدی مهر گفت: تربیت مربیان قرآنی در سطح نیروی زمینی ارتش، این موضوع از وظایف خود در خدمت به این نهادمقدس دانست. همچنین مجیدی مهر در زمینه تربیت داوران شاغل در نیروی زمینی ارتش قول مساعد داد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار