معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور:

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور گفت: پشت پرده اتفاقات اخیر اهداف دشمنان قسم خورده خارجی و خائنان وطن‌فروش داخلی را نمایان ساخت.

علیرضا بیگمرادی، در آیین معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: متاسفانه فضای مجازی تاثیر خود را گذاشته و این مساله تهدید جدی برای افراد جامعه به ویژه جوانان تلقی می‌شود که لازم است مسئولان و دست‌اندرکاران امر جوانان را نجات دهند، البته این اتفاقات موجب شد تا پشت پرده این حوادث وعروسک‌گردانان این تحرکات که همان دشمنان قسم خورده خارجی و خائنان وطن‌فروش داخلی بودند نمایان شوند.

وی افزود: ملتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است، قطعا اجازه نخواهد داد که خون شهدای انقلاب و شهدای امنیت به هدر رود که امید است این مسائل جزئی هر چه سریع‌تر برطرف شود.

بیگمرادی اظهار کرد: در اتفاقاتی که اخیرا در کشور افتاد، اندکی از جوانان فریب‌خورده و تحت تاثیر فضای مسموم مجازی حضور داشتند که متاسفانه از پشت پرده وقایع مطلع نبودند و از روی احساسات دست به اعتراض زدند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن انقلاب اسلامی، مسئولان و نظام جمهوری اسلامی نبوده بلکه دلیل این هتک حرمت‌ها به مساجد، حسینیه‌ها، مقدسات و ... از بین بردن ریشه نظام یعنی مذهب، دین، امامت و ولایت است، تصریح کرد: امیدواریم تعداد اندکی از جوانان که تحت تاثیر دشمن قرار گرفته و شعار‌هایی سر می‌دهند هر چه سریع‌تر متوجه نیات پلید دشمن شوند.

بیگمرادی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح صیانت از نیروهاست، بیان کرد: وظیفه داریم که بیش‌ترین تلاش را در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشیم، البته پیشگیری دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آن‌ها پیشگیری کیفری بوده، یعنی اگر افرادی مرتکب جرم اندک شوند وظیفه برخورد قانونی و قاطع با آن‌ها برعهده سازمان قضایی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور، با بیان اینکه در هر مجموعه‌ای ممکن است انحراف و تخلفی اتفاق بیفتد، تصریح کرد: نیرو‌های مسلح کشور کمترین میزان جرم را در میان کشور‌های دنیا دارند، اما همین میزان کمی که در میان نیرو‌های مسلح ممکن است وجود داشته باشد، باید برخورد شدید صورت گیرد، کما اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح حدود دو دهه است که برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار خود قرار داده و نتایج خوبی در این راستا کسب کرده است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های پیشگیری شاهد کاهش جرایم و یا در مواردی ثبات میزان جرایم در سنوات گذشته بودیم، باتوجه به اینکه زمینه‌های جرم در جامعه روز به روز در حال افزایش است، اما این ثبات نوعی کاهش جرم تلقی می‌شود، همچنین در میان استان‌های کشور یکی از استان‌هایی که کمترین میزان جرایم نیرو‌های مسلح را داشته چهارمحال و بختیاری است، حتی در اتفاقات اخیر کشور از جمله استان‌هایی بوده که کمترین مشکل را داشته و این مساله با تلاش نیرو‌های امنیتی و قضایی به خوبی مدیریت شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور در پایان با اشاره به بحث حقوق عامه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و دادسرای نیرو‌های مسلح، بیان کرد: نظارت بر ضابطین جزو وظایف ذاتی این سازمان بوده که باید در راستای صیانت، رسیدگی به جرایم و حفظ حقوق مردم گام برداشت.آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی چهارمحال و بختیاری با حضور معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور و مسئولان استانی در شهرکرد برگزار شد.

در این مراسم از زحمات ایمان حیدری دادستان اسبق استان تجلیل و محسن اشرفی به عنوان دادستان نظامی استان معرفی گردید.


بیشتر بخوانید


احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان در این آیین با بیان اینکه طبق اصل ۱۷۲ قانون اساسی رسیدگی به جرایم از وظایف خاص نیرو‌های نظامی و انتظامی است، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح هر کشور همانند پرچم و بیرق آن کشورند که تلاش می‌کنند آن پرچم را برافراشته نگه دارند، قطعا خدشه به نیرو‌های مسلح هر کشور به معنای خدشه به توانمندی و قدرت به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار