یازدهمین رزمایش سراسری کنترل آماده بکاری مولد‌های برق اضطراری در شرکت توزیع نیروی برق فارس برگزارشد.

به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و جهت ارزیابی سطح آمادگی مولد‌های برق اضطراری، یازدهمین رزمایش سراسری کنترل آماده بکاری مولد‌های برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم در سال ۱۴۰۱ در شرکت توزیع نیروی برق فارس برگزار شد.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: این مانور به منظور بررسی آماده بکار بودن مولد‌های برق اضطراری سازمان‌های حیاتی، حساس و مهم همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با رمز «یا علی بن موسی الرضا (ع)» توسط سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از مرکز پایش شرکت توانیر به صورت ارتباط مستقیم ویدئو کنفرانسی آغاز و برق مراکز معرفی شده، قطع و مولد‌های برق اضطراری وارد مدار شدند.

جلایر گفت: طبق دستورالعمل‌ها و ضوابط سطح بندی وزارت نیرو، کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات حیاتی، حساس و مهم در استان شناسایی و بر اساس اعلام شرکت توانیر، برق مراکز منتخب به صورت همزمان قطع و وضعیت آمادگی مولد‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند.

او گفت: در جریان این مانور، وضعیت آماده بکاری مولد‌های اضطراری برق تعدادی از مراکز در استان مورد بررسی و نحوه کارکرد این مولد‌ها در زمان خاموشی‌های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی، بحران‌های احتمالی وهمچنین نحوه پاسخگویی و مقابله با بحران مورد ارزیابی و تمرین قرار گرفت.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، اهداف رزمایش را تعیین نقاط قوت و قابل بهبود تیم‌های عملیاتی، ارتقای سطح آگاهی مراکز حساس و مهم با شرایط اضطراری ناشی ازحوادث غیر مترقبه، تمرین وآمادگی نیرو‌های کمک کننده دربحران‌ها و چگونگی عملکرد آن‌ها عنوان کرد.

جلایر گفت: در پایان این رزمایش، تمامی مولد‌ها به موقع وارد مدار شدند که این امر، نشانگر آماده بکار بودن همه مولد‌های مراکز حساس مورد نظر و واکنش سریع و با موفقیت اپراتور‌ها و مسئولین ذیربط در مراکز حساس و مهم و همکاران ما در سطح استان است تا اگر موردی رخ داد، در سریعترین زمان ممکن بتوانند وظیفه خودشان را به خوبی انجام دهند.

او تاکید کرد: با توجه به ساختار شبکه‌های توزیع برق و آسیب پذیری آنها، انجام چنین مانور‌هایی می‌تواند در بسط و گسترش فرهنگ و باور پدافند غیرعامل و همچنین آمادگی بیشتر در برابر تهدیدات احتمالی موثر واقع شود.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز با اشاره به اینکه مدیریت بحران شامل چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است، گفت: به‌روز کردن و انجام اصلاحات شبکه‌های توزیع برق یکی از امور پیشگیری از بحران، در شرکت‌های توزیع برق است که به عنوان یک اصل مهم به آن پرداخته می‌شود.

بهمن قدیری گفت: اجرای صحیح مانور‌ها می‌تواند نمایشی از قدرت کنترل بحران مدیران و کارکنان بخش توزیع برق و باعث آرامش و اطمینان ذینفعان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار