مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: پیگیر راه‌اندازی بانک‌های آف شور (برون مرزی) با اولویت بانک‌های داخلی هستیم.

آقای کیانی در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره و مدیران بانک سپه اظهار داشت: اجرای قوانین پولی و بانکی و ایجاد شعب مستقل بانک‌ها با قدرت و اختیار عمل بیشتر و ارائه مشوق‌های ویژه برای جذب سرمایه‌گذار یکی از مزیت‌های مهم مناطق آزاد است.

وی افزود: در صورت اجرای ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرایی عملیات پولی و بانکی در مناطق آزاد و فعالیت بانک‌های داخلی با شعبه‌های مستقل به نفع فعالان اقتصادی و بانک‌ها و همچنین رونق و شتاب‌گیری تولید، صادرات و اشتغالزایی بیشتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور اعلام کرد: با کاهش بروکراسی‌های اداری و تسریع در فرایند سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، درصدد برداشتن گام‌های موثر برای افزایش صادرات محصولات ایرانی و اثبات توان جوانان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور هستیم.

وی یکی از مزیت‌های حضور شعب مستقل بانک‌ها در مناطق آزاد و به خصوص ارس را پر رونق شدن صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: طرح‌های سرمایه‌گذاری جذاب در این منطقه مطالعه شده و به زودی اعلام خواهد شد.

آقای کیانی گفت: راه‌اندازی کانون بانک‌های ارس، جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های پربازده خدمات توریستی و تفریحی به وسعت۱۲ هکتار و راه‌اندازی معدن مسجد داغی با ظرفیت ذخایر مشابه معدن سونگون بخشی از طرح‌های آماده سرمایه‌گذاری در این منطقه است.

در این نشست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و هیات مدیره بانک سپه در خصوص رفع موانع ارائه تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی ارس تبادل نظر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.