سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان در دیدار با سفیر پاکستان در کابل از بدرفتاری با مهاجرین افغان در آن کشور انتقاد کرد.

سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان در دیدار با شارژدافیر سفیر پاکستان در کابل از بدرفتاری با مهاجرین افغان در آن کشور انتقاد کرده و گفت ادامۀ این وضعیت روابط دو کشور را جریحه‌دار خواهد کرد.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفت در این دیدار، خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین طالبان از سفیر جدید پاکستان در کابل خواست تا جلوی بدرفتاری پولیس با مهاجرین افغان در شهرهای پاکستان بگیرند.

در خبرنامه آمده است خلیل الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین با یادآوری از میزبانی چهل ساله این کشور از مهاجرین افغان، آزار و اذیت افغان‌ها در شهر کراچی را باعث جریحه‌دار شدن روابط نیک و دوستانۀ دو کشور دانست و همچنان از مشکلات که کمیشن‌کاران در قسمت اخذ ویزه پاکستان ایجاد کردند نگرانی جدی خود را ابراز کرد.

به گفتۀ این وزارت، حقانی همچنان از سفیر پاکستان در کابل خواسته است که کشور باید در قسمت صدور ویزه به متاقضیان افغان، تردد خانواده‌های دو طرف مرز، ایجاد حساب بانکی، صدور جواز راننده‌گی و اعمار خانه‌های جدید در کمپ‌ها با مهاجرین افغان همکاری بیشتر کند.

اخیراً گزارش‌هایی به نشر رسید که پولیس پاکستان صدها تن از شهروندان افغانستان به شمول زنان و کودکان را در برخی از شهرهای آن کشور بازداشت و زندانی کرده است.

هفته گذشته ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی به نشر رسید، در آن برخی از شهروندان افغانستان دیده می‌شد که توسط پولیس پاکستان بازداشت شده‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار