رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، فرا رسیدن هفته بسیج را به تمامی بسیجیان و اقشار جامعه به ویژه جهادگران عرصه سلامت، تبریک گفت و از فعالیت‌های ویژه اعضای بسیج جامعه پزشکی در فارس خبر داد.

سرهنگ پاسدار حسین صمصام گفت: حضور مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس در قالب تیم‌های اضطراری در خطوط مقدم نبرد در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی زمینه‌ای شد تا پس از جنگ این حاملان پیام پایداری و استقامت به عنوان بخشی از بدنه تنومند بسیج به منظور اعتلا و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پزشکی و ثبت و انتقال تجارب گرانبهای دفاع مقدس گرد هم آیند که تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در عرصه‌های بهداشت و درمان و فرهنگی داشته باشند.

او در خصوص فعالیت‌های این سازمان نیز اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی با جذب و سازماندهی جهادگران سلامت، فعالیت‌های تخصصی و عمومی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و فرهنگی را به مردم به ویژه نیازمندان ارائه می‌دهد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان گفت: جهادگران سلامت علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و دانش بنیان در عرصه خدمت رسانی به مردم، با توجه به نعمت مهم سلامتی، یکی از اقشار پیشرو و اثربخش جامعه نیز هستند.

سرهنگ پاسدار صمصام درباره اشاعه فرهنگ ایثار نیز توضیح داد: اکنون با انجام کار‌های متنوع فرهنگی و پُربرکت شهدای سلامت، جهادگران سلامت نقش کاتالیزور را در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا و برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان خود ثبت کرده اند.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «بسیج پاره تن مردم است و هرگز نباید مصالح مردم را فراموش کند»، شعار سلحشوری هفته بسیج امسال را «بسیج خدمتگزار مردم است» اعلام کرد و گفت: تلاش شده تا تمامی جامعه هدف در بزرگداشت هفته بسیج مشارکت داشته باشند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در خصوص برنامه‌های مدون هفته بسیج نیز گفت: به مناسبت هفته بسیج امسال از سوی بسیجیان جامعه پزشکی فارس، برنامه‌های متنوع فرهنگی و خدمات رسانی در استان نظیر حضور در گلزار شهدا و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، تجدید میثاق با شهیدان، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برگزاری نشست‌های هیات اندیشه ورز با موضوع «جهاد تبیین»، برنامه پیاده روی و کوهپیمایی، راه اندازی ایستگاه‌های سلامت و اجرای پویش نذر خون برگزار می‌شود.

او از برگزاری چهار برنامه شاخص به مناسبت هفته بسیج سال جاری نیز خبر داد و گفت: افتتاح مرکز مردمی «نفس» (نجات فرزندان سقط) که این مرکز در راستای طرح «ایران جوان بمان» برای انجام برنامه‌های فرهنگی آموزشی، شبکه سازی و حمایتی برای برطرف کردن چالش سقط عمدی جنین راه اندازی شده است، از جمله این برنامه‌های هفته بسیج است.

سرهنگ پاسدار صمصام گفت: دومین جشنواره فرهنگی هنری ورزشی «یادبود شهدای حرم و امنیت» با هدف ایجاد نشاط و امیدآفرینی در مراکز درمانی ویژه فرزندان کادر درمان برگزار می‌شود که شامل برگزاری مسابقات ورزشی ویژه خواهران و برادران، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، عکاسی و قرآنی است و تا ۱۵ آذر سال جاری ادامه دارد.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس درباره دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج گفت: رزمایش «جهادگران فاطمی ۲» با حضور ۵۰ تیم جهادی سلامت محور در مناطق کم برخوردار استان برگزار می‌شود که جهادگران به ارایه خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و آموزشی به مردم می‌پردازند

او گفت: با حضور ۲۰ پزشک متخصص در روستای کَتَک از توابع بخش مرکزی شهرستان ارسنجان نیز، بیمارستان صحرایی بر پا شده و خدمات عمومی و تخصصی درمانی بر پایه اتاق عمل صحرایی و کلینیک بیمار شامل خدمات دندانپزشکی، رادیولوژی و آزمایشگاهی از نهم تا یازدهم آذر ۱۴۰۱ ارایه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.