روایت یک بختیاری از ترور شهید کیان پیرفلک + فیلم

یک کاربر توئیتر در رشته‌توئیتی درباره حادثه تروریستی ایذه نوشت: نمیتوانم سکوت کنم، مخصوصا اینکه خودم بختیاریِ اهل خوزستانم و برام سخته که می‌بینم همتبارهام توی ایذه عزادار شدن.

یک کاربر توئیتر اهل خوزستان در رشته‌توئیتی مستند، حادثه تروریستی ایذه را بررسی کرده است. اسماعیل معنوی در این رشتو نوشت:

۱. مهم/نمیتوانم سکوت کنم، مخصوصا اینکه خودم بختیاریِ اهل خوزستانم و برام سخته که می‌بینم همتبارهام توی ایذه عزادار شدن.

چند روزه که با تعدادی خبرنگار و مستندساز همه‌ی اسناد و روایت‌های موجود در مورد #کیان_پیرفلک رو بررسی کردیم، جمع‌بندی‌مان را بی کم و کاست برایتان تشریح می‌کنم.

روایت یک بختیاری از ترور شهید کیان پیرفلک

۲. روز ۲۴ آبان در برخی نقاط از شهر #ایذه تجمعاتی به همراه تیراندازی افراد مسلح اتفاق افتاد، برخی از اغتشاشگران در اقدامی قابل تامل به صورت هدفمند با سنگ و یا با تیر جنگی دوربین‌های مداربسته مرکز شهر ایذه را هدف قرار دادند.

۳. روز ۲۵ آبان هم این اقدامات ادامه داشت، افراد مسلح به حوزه علمیه خواهران ایذه حمله کردند و بخشی از ساختمان آن را به آتش کشیدند. سه خودرو نیز در آتش سوخت. تصاویر گویاست.

۴. در عصر روز ۲۵ آبان تعدادی از افراد مسلح بلوار مدرس را مسدود کردند و به برخی مغازه‌ها هم آسیب زدند. افراد مسلح در این روز باقیمانده دوربین‌های نظارتی سطح شهر را هم از کار انداختند. گویا اصرار داشتند که تصویری ضبط نشود.

۵. عصر روز ۲۵ آبان اغتشاشگران با جمعیتی حدود ۱۰۰ نفر در خیابان حافظ جنوبی تجمع و این خیابان را مسدود کردند. تعدادی تروریست مسلح نیز بین آن‌ها حاضر شدند و بطرف نیرو‌های انتظامی و بسیجی مستقر در چهارراه هلال احمر تیراندازی کردند!

روایت یک بختیاری از ترور شهید کیان پیرفلک

۶. نیرو‌های انتظامی و بسیجی جلوی هلال احمر و تعدادی هم در ضلع مقابل آن پناه گرفته بودند، زیرا سلاح جنگی به همراه نداشتند. آن‌ها با ناراحتی از مقامات درخواست سلاح میکنند، اما تصمیم بر این است که سلاح جنگی در کار نباشد به همین دلیل تعدادی از آن‌ها هم تیر می‌خورند.

۷. چند بسیجی در مقابل هلال احمر پناه گرفته بودند و به خودرو‌هایی که از مقابل می‌آمدند با فریاد هشدار می‌دادند که به سمت خیابان حافظ جنوبی نروند تا گرفتار افراد مسلح نشوند، در همین حین یک خودروی زانتیا از طرف تروریست‌ها مورد هدف قرار گرفت و در گوشه خیابان متوقف شد!

۸. خودروی تیبا متعلق به خانواده کیان از سمت میدان شهدا به طرف چهارراه هلال احمر حرکت کرد، نیرو‌هایی که مقابل هلال احمر پناه گرفته بودند فریاد میزنند وبه آن‌ها هشدار می‌دهند که وارد خیابان حافظ جنوبی نشوند، اما متاسفانه آن‌ها به قصد عزیمت به منزلشان وارد خیابان حافظ جنوبی میشوند...

۹. در اینجا مسیر حرکت تیبا از میدان شهدا به سمت چهارراه هلال احمر و پیچیدن به سمت خیابان حافظ جنوبی را می‌بینید. محل استقرار نیرو‌های انتظامی و بسیجی با رنگ سبز و محل استقرار تروریست‌ها و اغتشاشگران با رنگ قرمز مشخص شده

روایت یک بختیاری از ترور شهید کیان پیرفلک

۱۰. تیبا از مقابل نیرو‌های نظامی رد میشود و به سمت افراد مسلح که در انتهای خیابان حافظ جنوبی هستند حرکت میکند، طبیعتا اگر نیرو‌های نظامی به هر دلیل میخواستند به این خودرو شلیک کنند در همان چهارراه هلال احمر این کار را میکردند و یا اینکه در بازگشت منتظر می‌ماندند تا کاملا نزدیک شود

۱۱. تیبای پدر کیان به نزدیکی تروریست‌ها می‌رسد و به هر دلیل تصمیمش تغییر میکند و در همان لاین بصورت خلاف‌جهت (رامسید) بطرف راست دور می‌زند که برگردد. شاهدین می‌گویند تیبا به سختی دور می‌زده، یا راننده در آن لحظه تیر خورده و یا از اصابت تیر به خودرو شوکه شده است که هر دو طبیعیست.

۱۲. بنا بر اطلاعات و اسناد و دیتا‌های موجود، در لحظه دور زدن به طرف راست که درب سمت راننده و نفر پشت سر راننده در تیررس افراد مسلح حاضر در انتهای خیابان حافظ جنوبی قرار گرفته‌اند تیراندازی اصلی انجام شده و کیان عزیز به شهادت رسیده است.

روایت یک بختیاری از ترور شهید کیان پیرفلک

۱۳. مادر کیان که به گفته خودش در صندلی جلو نشسته بوده در حین دور زدن خودرو به سمت راست در تیررس نیرو‌های مستقر در چهارراه هلال احمر قرار گرفته و اگر امنیتی‌ها شلیک کرده بودند طبیعتا او باید آسیب می‌دیده است!

روایت یک بختیاری از ترور شهید کیان پیرفلک

۱۴. تیبا به سختی دور زده و در همان لاین بصورت خلاف‌جهت برگشت و جلوتر روو به چهارراه متوقف شد، مادر کیان فریاد میزند، در این حین یک نیروی بسیجی با لباس ضدشورش از پناهگاه خارج میشود و باوجود تیراندازی تروریست‌ها خودش را به تیبا می‌رساند و کیان را بغل میکند و به هلال احمر می‌برد...

۱۵. هلال احمر تاکید می‌کند که امکاناتی برای مداوای مجروح ندارد و همان فرد با همان لباس و یک خودروی شخصی کیان را به بیمارستان می‌برد، متاسفانه بیمارستان در تصرف اغتشاشگران بود و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، اما با همکاری یکی از کادر بیمارستان موفق میشود از صحنه دور شود.

۱۶. ایشان دقیقا همان کسی است که در خیابان بوده و فریاد زده «برگرد» و قصد داشته خودروی پدر کیان را متوقف کند، در همان لحظه توسط تروریست‌ها به او شلیک شده و تیر به گردنش اصابت کرده!

۱۷. و، اما وضعیت بیمارستان ایذه، چند نفر با سلاح آمدند و نیروی حافظ امنیت که دقایقی قبل تیر خورده و حال وخیمی دارد را وسط اغتشاشگران بردند و به شیوه‌ای غیر انسانی او را در خیابان برهنه کردند و بنزین روی او ریختند، ولی موفق نمی‌شوند او را آتش بزنند و فرد مجروح را مردم نجات می‌دهند.

۱۸. در این شرایط که اغتشاشگران بیمارستان را از کنترل کادر درمان خارج کرده بودند، خانواده و بستگان کیان نیز پیکر او را از محل مشخص در بیمارستان خارج و به خانه بردند.

۱۹. روایت مادر کیان که البته حال روحی مناسبی نداشته رو هم مورد توجه قرار دادیم، او همین فرایند را تایید میکند، اما معتقد است که از طرف نیرو‌های امنیتی شلیک شده، که البته بدیهیست کسی که در تاریکی شب مورد اصابت متعدد تیر جنگی قرار بگیرد توان تشخیص اینکه چه کسی به او شلیک کرده را ندارد

۲۰. درویش پور نماینده سابق ایذه در گفتگو با صداوسیما تاکید داشت همان کسی که کیان را به بیمارستان برده همان فرد هم به او شلیک کرده! گذشته از اینکه همه شواهد خلاف این را می‌گوید، از جهت عقلی هم کاملا واضح است که این موضوع اصلا منطقی و پذیرفته شده نیست و نیازی به توضیح بیشتر ندارد!

۲۱. و در آخر اینکه برای شادی روح شهید #کیان_پیرفلک و همه شهدای کودک و نوجوانی که مظلومانه بدست تروریست‌ها به شهادت رسیدند صلواتی بفرستیم.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۲۰:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این روایت منطقی به نظر میرسه . کیان که در صندلی عقب پشت پدرش بوده کشته سده و درش مجروح . موقع دور زدن به راست برای برگشتن پورش مدت کوتاه تری در تیررس بوده و کمتر آسیب دیده ولی کیان که در پشت سر پدرش بوده مدت زمان بیشتری تا دور زدن کامل در تیررس بوده و متاسفانه کشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
یک روایت هم قتل کودک بدست پدر و مادرش هست تا به مسولان پاکدست نظام تهمت بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
یه فکری هم به این شعار نویسای بی وجود کنید که شبا رو درو دیوار مردم دارن شعار چرت و پرت مینویسن
این بچه های ۵ ۱۰ ۱۵ ساله چپ میرن راست میرن شعار میدن با این فتنه ای که با این شعاراتون راه انداختید نتیجه اش شد این ترورییتای کومله و پ ک ک بیان تو خاک خودمون رومون اسلحه بکشن و غارت کنن همینو میخاستید دیگه ؟
Lithuania
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
برم ببینم ایران اینترنشنال چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۵۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
مادرشو اعدام کنید که به دروغ در مراسم مرگ بچشو به گردن نیروهای انتظامی کشور غزیزمون انداخته
Hong Kong
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تو دیگه چه بدبختی هستی از انسان متولد شدی و بویی از انسانیت نبردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
مادره داغدار بچه 9 سالش بوده اصلا میفهمی چی میگی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
میشه تو رو هم اعدام کنیم کم حرف بزنی؟
-
محسن
۰۹:۱۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
من یه روز وسط اغتشاشات گیر کردم خدا شاهده نیروها راهو باز کردن داد می زدن "بیا برو بیا از این ور برو" از وسط یه کوچه باریک ردم کردن
، قبل اینکه با چشمای خودم ببینم می گفتم ج.ا دروغ میگه ولی دیدم دلسوزانه منو رد کردن دیگه باورم شد
Hong Kong
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
دروغ نگیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
دم خروسشان را باور کنیم یا قسم حضرت عباسشونو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
پدرش بی احتیاطی کرده .. کسی که در آنسوی مرزها حافظ ناموس و جان مردم ایران بوده نمی تونه مردمش را در خانه خودش هدف قرار بده ... کمی تامل و تعقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
معلوم نیس مادرش چقدر پول گرفته که دروغ بگه لعنت بر منافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چقدر پول ارزش جون بچه ۹ سالش رو داره؟
بگو چقد؟ مادر خودت تورو‌چند میفروشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
پدرش.... اخه وسط این معرکه با خانواده دور دور میکرده چرا .....
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۷:۴۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
نیروهای بسیجی که اسلحه نداشتند پس چطوری شلیک کردند .... کما اینکه خیلی از تروریست ها پوشش نظامی بر تن میکنند تا افکار عمومی را برای خودشون کشتند آماده کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی هشدار می‌دهند که وارد خیابان نشوید و نافرمانی میکنید..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
مگه حکومت نظامی اعلام کردن و خبر نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام برحسین
۰۷:۲۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
حیف این بچه نبود.خداوکیلی گناه این پسربچه چه بود.روحش شادء
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
مادرش می دونست در خیابان چه خبر هست .نباید با خنده و لودگی ماشین را هدایت میکرد در خیابان سمت اغتشاشات.
وقتی نیروهای امنیتی گفتند نرو ، خندید و رفت
Lithuania
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
جوک نگو یه کم تحقیق کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بسیجی‌های دور خودم و تموم دیگشونم از خودمون هستن. آدمایی هستن که دم داعش رقیچی کردن، کار با ماها ندارن که هیچ تزمون دارن دفاع هم میکنن.
آخه عده‌ای چرا قضاوت نادرست میکنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بعد از مهسا امینی،این دومین پدرو مادرین که باعث خیرات خوش برای فرزندشون تو اون دنیا میشن!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۶:۴۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چقدرتو ناشناس با این همه توضیحات فیلم رو دیدی ونفهمیدی باز میگی خودش زده خودش برده لعنت برشما مزدوران از خدا بی خبر جیره خوار دشمن خودتون بیچاره بچه ها اسلحه وتیر نداشتن خود مادر براندازش میدونست در گیری واغتشاشه بچه وشوهرش رو اورد تو دل فتنه تا چیزی گیرش بیاد از گوششبش معلوم بود با کیها در ارتباطه ساعت دقیق اغتشاش وتیر اندازی دوستان براندازش رو میدونست وبچه رو از بیمارستلن باکمک دوستان براندازشون فراری دادن جس بچه بیچاره رو که در اصل باعث قتل این بچه خود مادرشه وگفتن حالش خوب نبود مادرش رو با بچه زود بردن ده وحالش خوب نبود شعر اتل متل توتوله میخوند حالش خوب نبود که این کارها رو کرد اگه خوب بود چیکار میکرد خوب جایزه مزدوری وخوشخدمتیش رو گرفت جان اون کودک نازنین رو بعد هم دروغ به این اشکاری چه فیلمه این زن عزادار من یک هنرمندم سرت رو بخوره کدوم هنر هنر براندازی هنر جان خانواده خودت رو به خطر بندازی باعث زخمی شدن شوهرت ومرگ بچه خودت بشی بجای روسری قرمز مریم رجوی کت قرمزش رو پوشید
اینطور مادرها باید برن تو گونی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۵۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
قضاوتت تموم شد؟؟!! و خداست که ناظر بر همه گفتار و رفتار ماست و روز حق بترسید که زمان پاسخگویی ست
Lithuania
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چی میگی حالت خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تو زنی؟ تو مادری خودت؟ خاک عالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
به داد مدارس برسید. اغتشاشگران هار شدند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۶:۳۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بزرگترین اشتباه این نظام ۱- عدم محاکمه افرادی که کار اشتباهی انجام میدن و دفاع بی چون و چرا از اونا ۲- بی فکری در چگونگی پیگیری حوادث رخ داده و زمان پاسخ گویی
مصاحبه نماینده سابق مجلس و صحبت‌های مادر کیان در مراسم خاکسپاری شنیده شد. با این دروغ‌ها و نسبت دادنش به یک بختیاری فقط وجه خودتون‌رو خراب‌تر می‌کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۳ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چقدر تهمت زدن راحته
بشینی تو خونی زیر پتو راحت تهمت بزنی
این همه دلیل و مدرک این همه بیان توضیحات منطقی مختلف بازهم بدون هیچ دلیل و مدرکی میگن کار خودشونه...
خدا به نیروهای حافظ امنیت صبر بده که جونشون رو میذارن برای امنیت کسانی که ....
United States of America
ناشناس
۰۴:۳۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اول انقلاب باچشمانمان دیدیم جنایت مسعدوخاهرش چقدرخون مردم کشوررا ریختن چرادولت ونظام این اغتشاتو جوگیری نمیکنه آبروی کشورمان رفت به نظرمن دولت ونظام ظرف ۲۴ساعت جلواغتشاشوبگیره وگرنه این ضالمان نه به مردم نه بچه ونه به نظام رحم نمیکند عربستا واصراعیل وآمریگا ایران را از عراق وسوریه بدترمیکندوصلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
دقت کنید میگه بیمارستان هم در تصرف تروریست ها بوده این چه وضعشه فراخوان بدید تا مردم شهرو از تروریست ها پس بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
تروریست ها تفنگ دارند اما حافظان امنیت هیچ!!!!خون این شهدا گردن مسؤلین بی تدبیری بود که حتی یک سلاح به بسیجیان ندادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
وقتی نیروهای امنیتی بدون سلاح بودند، چگونه می توانستند به ایشان شلیک کنند...؟
پس کار نروریست های نجس بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
از سایت فارس برداشتم اینجا الصاق میکنم ممنون میشم منتشر بشه ...
یک کاربر توئیتر در رشته‌توئیتی نوشت: فیلم کاملِ حرفهای مادر کیان پیرفلک رو چندین بار دیدم.. تناقضاتی داشت؛ تناقضات منطقی و خبری. و حتی اولش با آخرش تناقض داشت.. که در این رشته توییت باهاتون درمیون میزارم، با صبر و حوصله و تفکر بخونید.

تناقض اول: این خانواده به گفته مادر کیان؛ قبل از تیراندازی از مقابل مأمورا گذشتن و همدیگه رو دیدن. پس نظامی ها دیده بودن که توی ماشین زن و بچه (خانواده) هست! پس چرا در آخر؛ این زن باید پیاده بشه و چیزی که نیروها دیدن رو بهشون توضیح بده و بگه تو ماشین افراد مسلح نیست و خانوادست؟!

تناقض دوم: اگه مأمورا بنایی به شلیک داشتن؛ چرا اول به این خانواده هشدار میدن که اونجا نرید، خطرناکه، برگردید؟! و چرا وقتی خودشون به ماشینی گفتن برگرده، باید از برگشتنش احساس خطر کنن و بهش شلیک کنن؟!

تناقض سوم: اگر مأمورا شلیک کردن؛ چرا از سمتِ چپ ماشین گلوله ها شلیک شده و شلیک ها از سمت جلو نبوده؟! (که اگر از جلو بود؛ یکی از قربانیان همین مادر بود که سمت شاگرد نشسته بود)

تناقض چهارم: چرا بین کشته های اون حادثه؛ تعدادی از نظامی ها و بسیجی ها هم بودن؟ آیا خودشون همدیگه رو اشتباهی زدن؟! و اگر شلیک فقط به این ماشین بوده؛ پس بقیه کشته های نظامی و غیرنظامی اون حادثه از کجا اومدن؟! چه کسی به نظامی ها شلیک کرده؟!

تناقض پنجم: وجودِ موتور سواران مسلحی که در محل تیر اندازی کردن ثابت شده؛ حتی پیجای مهم برانداز، مخصوصاً پیج "قیام ایذه"، قبل از اینکه مشخص بشه کیان هم بین کشته ها بوده؛ با افتخار از اون موتور سوارا یاد کردن و تشکر کردن بابت ترور! چرا توی روایت مادر کیان؛ خبری از این اشخاص نیست؟!

تناقض ششم: گفته شده نیرو های امنیتی سلاح جنگی همراه ندارن که اگه داشتن، اول برای دفاع از خودشون استفاده میکردن و اینقد با چاقو گلوشون بریده نمیشد، و اصلا اگه بگیمم داشتن، چرا باید به یک ماشین که دیدن توش یه خانواده هست و خودشون گفتن که برگرده، بصورت رگباری شلیک کنن؟!

تناقض اصلی: مادر کیان از کجا خبر داشته که ساعت شش قراره تیراندازی ها شروع بشه؟! این مهم ترین تناقضه! و به شدت مشکوک! اونقدر مشکوک که حتی احتمال همدستی مادر کیان با افراد مسلح یا اشخاص مرتبط با افراد مسلح رو هم تقویت می‌کنه! یعنی منطقاً برداشت دیگه ای نمیشه کرد..

این تناقضات مهم؛ احتمال دروغ بودنِ صحبت های مادر کیان رو تقویت میکنه، یا در خوشبینانه ترین حالت باید بگیم از حادثه اشتباه برداشت کرده و تروریستا رو ندیده! که البته محاله تقریباً، مگه میشه کسی وسط معرکه باشه و نفهمه که چی شد؟!

پس با توجه به این مقدمات و تناقضاتِ واضح؛ به این سؤال پاسخ بدید: به نظر شما مادرِ کیان؛ برای چی دروغ گفته؟!
 
Austria
رضا
۰۰:۳۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
راه‌ حل برون رفت‌در این شرایط جنگ مجازی هزینه دار‌کردن‌ این کارها‌‌برای افراد است:
۱- نه تنها تعطیلی بلکه دستگیری‌تمام دست اندرکاران سایتها و ‌‌صفحات مجازی سلبرتیهای به‌ اصطلاح دوزاری، بدون اغماض و بدون هر‌ملاحظه‌ای ۲- دستگیری‌هر‌ محکوم اقتصادی. ۳- توقیف و ضبط تمامی اموال منقول و‌غیر‌ منقول، حسابهای‌بانکی و غیره، بطوری که‌حتی‌‌یک‌پاپاسی هم باقی‌نماند. و توقیف‌ اموال‌ تمامی دیگر‌ خانواده اگر‌ همدستی‌آنها ثابت گردد ۴- واریز‌ تمام اموال توقیف‌شده به‌ حساب و‌صندوق کمکها به خانواده های بی بضاعت و نیروهای انتظامی. واریز‌ قسمتی از اموال به صندوق عمران. ۵- اعزام افراد دستگیر شده فوق‌ ‌‌و باقی دستگیر‌شده گانی که‌شاخ اغتشاشات بوده‌اند و یا به اموال‌عمو‌می‌ آسیب زده اند به‌ اردوگاههای کار‌اجباری‌در‌ کویر، سیستان ‌‌بلوچستان و تمامی مناطق‌ مورد نیاز جاده سازی سد سازی ابخیز‌داری ،ًآبرسانی و ساختمان سازی. کار و‌بیگاری‌روزانه بدون کوچکترین‌ حقوق، تنها غذای روزانه که هزینه آن هم از‌اموال‌ توقیفی‌ خودشان تامین می گردد .۶- مدت‌ محکومیت اولیه ۵ًسال و‌در‌صورت‌تکرار‌۲۰ سال.
Hong Kong
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
هر کسی این طفل معصوم را کشته تا ابد مورد لعن و نفرین قرار بگیره و خداوند خاندانشو نیست و نابود کنه آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
ممنون از توضیحات کامل تون..عالی بود..روح کیان عزیز قرین آرامش و رحمت..
در پاسخ به افرادی که این توضیحات رو مسخره کردند،باید بگویم در تکذیب صحبت های مادر کیان،همین بس که به قرآن توهین کرد و به تفاوت عرب و عجم اشاره کرد..همین دو جمله کافی است که به طور کامل بتوان صحبت های مادر کیان را غلط و شیطانی دانست...
در خواست اینجانب از مقامات قضایی این هست پیگیر صحبت های مادر کیان باشند و اگر از روی غم و اندوه فراق فرزند بوده که هیچ، ولی اگر با قصد ضربه به اسلام و نظام بوده،به اشد مجازات برسد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
روایت یک بختیاری؟!! کدام بختیاری؟!! عجب هویت شفافی!! جعلی نیست؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
کثیف ترین کار برای منافقین اینه که بگن خود نظام به مردم شلیک می کنه. خدا شما منافقین رو هلاک کنه حرامی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چرا درمورد حرفهای مادر کیان که ضد دینی و ضد اسلام بود حرفی نزدید؟چرا درمورد این که مادر کیان صفحه دشمنان و معاندان رو دنبال کرده بوده چیزی ننوشتید چرا حرفهاش و تناقضاتی که در حرفهاش بود رو نگفتید و روشنگری نکردید؟ اینها همه باید گفته بشه تا مردم بدونند که با چه دروغگوهای معاندی طرف هستند اینها هم باید گفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
خودتون اینایی که نوشتید رو باور میکنید که مردم باور کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر منافق داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
وای بر مسئولین که این سرمایه ها و بسیجی های عزیز و نیرو های امنیتی عزیزمان را بدونه سلاح می‌فرستند جلوی گلوله ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
خود مادر این بچه با پیجهایی که فالو کرده و ضد و نقیض حرف زدنش ادمو موجاب میکنه دستش با اختشاش گرا تو یه کاسه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
متاسفم برات بعنوان ی خوزستانی باید بگم حرفات همش دروغ
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۲۰:۲۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
فبای ذنب قتلت؟
به کدامین گناه کشته شدند؟
لعنت بر تروریستهای داعشی ،مزدوران غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
لعنت خدا بر اغتشاشگران
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
یعنی مادر کیان قدرت تشخیص کسی که به آنها شلیک کرده را نداشته تواون تاریکی چطور دیده شلیک کننده با لباس مأمور بوده ولی شما میگید چون تاریک بود قابل تشخیص نبود و دلیل نمیشه چرا کیان تیر خورده و مادرش نه شما لطفاً با این تحلیل هات داغ اون بیچاره ها رو تازه نکن
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
در مورد نیروهای مدافع امنیت و بسیجی ها و نیروهای انتظامی و نیروهای حافظ امنیت و دست بسته بودن و مسلح نبودنشان و مظلومیت بسیار فراوانشان، یاد دوران بنی صدر خائن افتادم که تنها دفاع آن عزیزان مدافع جسمشان بود.
من بعنوان یک بختیاری جان خود را فدای ایران یکپارچه و امن میکنم و لعنت و نفرین و مرگ میفرستم بر تروریستهای داعشی و داعشی صفت و غربگدای مزدور و وطن فروش که امنیت و آرامش ایذه و مردمان نازنین و خوبش و ایران عزیز را نمیخواهند
شلیک تیر در تاریکی و گذر از نیروی امنیتی و اصابت به کیان مظلوم و بزرگوار و تیر اندازی در شهر به سمت بی پناهان و مدافعان و مردم اوج ناجوانمردی و تروریست بودن آن تروریستهای داعشی صفت بود
روح بلند ان عزیزان و شهیدان سفر کرده شاد
یک ملت مدیون گریانتیم کیان جان و شهدای مظلوم امنیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
این فیلم که فقط قبل از تیراندازی رو نشون میده حتما لحظات بعد رو هم این دوربینها ضبط کردند پس چرا همه سایتهای خبری فقط تا اینجا رو پخش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
خدا لعنت کند منافقین کوردل را که هم قتل میکنند و گناهش را بر گردن دیگران می اندازند و این نتیجه احمق هایی است که دست در دست دشمن میگذارند فکر میکنند که فردا جایزه میگیرند ولی غافل که خدا در کمین همین افراد است و مجازاتشان نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
این روزها بعضی زنها میخوان خودشون را معروف کنن برا‌شون مهم نیست چطوری حتی اگر شده با خون بچه هاشون، متاسفانه جهل یک عده باعث ایجاد خوارج در جامعه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
نت چرا قطع شده گوگل کار نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
علی کریمی خودت را مرده فرض کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
خدا آخر و عاقبت کشورمون ختم لخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
هر آدمی که انصاف داشته باشه میدونه که فقط تروریست ها از کشتن مردم عادی سود میبرن. نیروهای امنیتی خودشون رو فدای مردم کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چطور عده ای قضاوت میکنیم و از معاد ترسی نداریم.
آخه نیروهای امنیتی میان کسی رو بزنن، ای خدا مگه تو فک و فامیل پلیس ندارید قضاوت با خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
این بچه حیفش بود تو این خانواده بزرگ بشه خدا بردش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
کاملا منطقیه.
وقتی فهمیدند که به خانواده شلیک کردند فهمیدن چه غلطی کردن و رسوندنشون بیمارستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
آدم باش اونا اسلحه اصلا نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
ببین کسی و که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد ولی لطفا بیدار شو یگان ویژه باورت میشه یگان ویژه با گلوله پلاستیکی فرستادنش بعد اسلحه جنگی از کجاش د. آورده بزنه به اینا واقعیت اینه من پد و مادر اول مسول جون بچه ام من اگه جای دعوا باشه بچه ام دور می کنم پدرو مادر این بچه صدای تیر و میشنون بازم لجبازی می کنن میرن به خدا قسم اگه این اتفاق توی کشور دیگه ای افتاد بود و بچه زنده مونده بود این بچه رو بخاطر بی مسولیتی پد. ومادرش ازشون می گرفتن بخاطر این که بعد از اخطار پلیس جون بچه ارو به خطر انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
دمت گرررم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۴۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
معلومه که خیلی منطقی هستی جون خودت .بچه های بسیجی وسپاهی برای این ملت بارها وبارها از جان خود گذشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
عزیز جان اون هایی که کلاش دستشون بوده رو ندیدی ....
یه بار از اول تا آخر فیلما و مطالب دقیق بخون و ببین تا دچار اشتباه نشی ماموران امنیتی و انتظامی و بسیج سلاح نداشتند وگرنه وضع به اینجاها نمی کشید ..
من از مسئولین که این جوانا که سرمایه ما هستند رو بدونه سلاح می‌فرستند جلوی گلوله ناراحت هستم...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
توام جزهمون قاتلاوافرادمسلح واغتشاشگرایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
فرض که اینجور باشه وسط درگیری حلوا پخش می کنند؟؟
به شما هم شلیک میشد فقط نگاه میکردی؟
وقتی گفته میشه امنیت یه نعمت بزرگه یعنی همین دیگه.
بفهم اینو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
آدم نفهم هیچ وقت نمی‌فهمه.نرود میخ آهنی در سنگ.
کسی رو که خوابیده میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد قصه ی شماهاست که خودتون رو به نفهمی زدید و نمیشه چیزی رو بهتون فهموند متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۲:۱۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
تیر تروریستهای اغتشاشگران از کنار گردن بسیجیه گذشت و به کیان خورد چرا اینقدر اصرار بر ماندن در نا آگاهی دارید یقینا آبشخور تان از تروریستهای غربگداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چقدر بدبختی چقدر :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
برای عده ای مثل تو اگر دنیایی هم دلیل بیاورند باز هم افرادی مثل تو به خاطر همان ذهن آلوده فقط مرغشان یک پا دارد
در ضمن منطقه جنگی بوده حلوا که خیر نمی کنند
پدر و مادر اگر عقل داشتند با کودک خود کمی عاقلانه رفتار می کردن واز صحنه دور می شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
اگر این طوری هم باشد اشتباه غیر عمدی بوده و این نشانه انسانیت اوست و مقصر اصلی پدر کیان بوده که خیابانی که دو طرفش در حال تیر اندازی هستند اصرار دارد که از همان جا برود به منزلش. البته احتمال همکاری این خانواده با اغتشاش گران هم هست چون مادر کیان گفته به ما کاری ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
واقعا احمقی که اینطور فکر میکنید امثال احمقهایی چون شما به خیابانها می‌ریزند و باعث سلب آسایش مردم میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
منظورت مبهم است که فهمیده..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
یعنی اگه اغتشاشگر ها به ماشین شلیک میکردن نباید میبردنشون بیمارستان

بله طبیعیه که وقتی یه ماشین بیاد وسط درگیری بع عمد یا غیر تیر میخوره حالا بیا ضاربو پیدا کن اغتشاشگر های که وحشیانه آدم آتیش میزنن و به مردم عادی حمله میکنن که همیشه بی گناهن

اره همیشه کاره خودشونو و نیروهای نظامی و انتظامی مقصرند

خوبه از فردا هرکی هرکجای دنیا تیری شلیک کرد و خونی ریخت دیگه بگن آره کار سپاهه کار بسیجه کار نظامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
بعد چه طور از جلو ننه کیان تیر نخورده آخه نیرو انتظامی روبروش بوده، ننه جو گیر شده حرفی گفته، بعد هم حتما می خواد از آب گل آلود ماهی بگیره دلارهای سعودی خانواده هم تحت تأثیر قرار می ده
Iran (Islamic Republic of)
هامون
۱۸:۴۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
واقعا"!!!!!!!!!!!!!!! من یکی که باور می کنم شما را نمی دانم!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
ای داد بی داد بسیجی های بیچاره را بدون سلاح میفرستین میان معرکه یزدیان چرا سلاح ندارن یعنی جانشان بی ارزشه از نظر شما واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم ک کوپن نداشت
۲۲:۰۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چون از قوانین حمل سلاح و مجوز آتش آگاه نیستن؛ دوم حتی جریان نفاق در برخی کادر انتظامی وجود دارد چه برسد به بسیج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
کادر درمان ایذه متاسفانه خودشون آتیش بیار معرکه بودن
لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه کسی که این بچه را کشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
گذشت زمان واقعیت ها رو آشکار میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چرا افرادی که قانون گذارند هنر اینکه مردم را به رعایت قانون سوق دهند را ندارند
و متاسفانه کارهای غیر قانونی و اغتشاشگری را توجیح می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
چون کارشون قانونیه میگما ی سوال دارم اوموقع ک اعتراضات نبودم شماها مردم عادی ب زندگی سیلبرتیا حسودی میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چرا میکشید که به غلط کردن بیفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
دقیقا! اغتشاشگرای تروریست استوری کرده بودن که ما زدیم و کلی هلهله کردن بعد که دیدن چه غلطی گردن سریع گفتن ما نزدیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
قراره ساعت ۶ تیر اندازی بشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
منظورت را همچون مرد واضح بگو
تروریست را باید شکارکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
نماینده سابق ایده هم خائن متاسفم براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
واقعا جای تاسف که دولت برخورد با اغتشاش گران نمی کنه درشهادت این عزیزان دولت هم مقصر هست چرا که بااغتشاشگران مماشات کرد و برخورد جدی نشد تا کی باید این همه شهید بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
بسیار جامع توضیح داده فقط دلم برای اون بسیجی می سوزه که جونشو برای بچه این مادر به خطر انداحت این مادر با این حرف ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آخیییی کدوم بسیجی کیانم طفل بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
باید همه اغتشاشگران که باسلاح گرم وسرد به مردم و نیروها حمله کردند اعدام شوند تا امنیت به کشور بازگرددو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
جالبه با اراجیفی که نوشتید شهر در تصرف تروریستها بوده حتی بیمارستان پس نیروهای تا دندان مسلحتان آنجا چه غلطی می کردن فقط گردنکشی هایتان برای مردم بی دفاع و مظلوم است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
نه اتفاقا برای اینکه امثال تو لال بشن مجبورن جوانانمان بدون اسلحه به میدون بفرستن در ضمن اسلحه نداشتن اینقدر چرت می گین وای به وقتی اسلحه دست بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
پس چرا کسی از این اغتشاشگران تروریست کشته نمی شود و بسیجی های بی دفاع را می گیرند و وحشیانه مانند گرگ تکه پاره می کنند؟ ما خودمان شب ها بدون هیچ سلاحی حتی یک چاقوی ساده می رویم گشت زنی و اگر درگیری پیش بیاید هیچ وسيله دفاعی نداریم. فقط نیروهای امنیتی سلاح دارند. پس چرا این اغتشاش گران بسیجی ها را تکه تکه می کنند. در تمام این اغتشاشات با این همه کشته که بسیج داده هنوز حتی یک نفر به دست بسیج کشته نشده است فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
آخه نیرویی که دستش تفنگ پینت باله اسمش تا دندان مسلحه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
اگر گوش شنوا داشتید نیروهای انتظامی و بسیجی مسلح نبودند.این گزارشها رابرای کوران و کران نمیدهند چون امثال شما همیشه حرف غلط خودتان را میزنید.حیف امثال اون بسیجی که برای شروندانی مثل شما جونشون را به خطر میاندازند.
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۰۸:۴۵ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
از ترس دروغ ها و حمایت های مغرضانه شماها و رسانه های دروغ گو و پولکیتان، نیروهای امنیتی فقط نظاره گر هستند و حتی سلاح درست و حسابی دست نمی گیرند که شما بهشون دروغ نبندید و تهمت نزنید در گناه ریختن خون مردم و نیروهای امنیتی و بسیجی سهیم هستید و تاوان خواهید داد، شک نکنید و خدا ازتون نگذره - بسیجی که رایگان و بی منت میره تو ده کوره هایی که کارکنان فرمانداری و هلال احمر و ... که حقوق میگیرند و وظیفشون هست کار کنند و نمی کنند، می روند و وقتی را که شماها صرف پول درآوردن می کنید رو به رایگان در اختیار مردم عزیز کشور می گذارند دل ندارند یک خار تو پای هم وطنشون بره چه برسد به اینکه تیر بزنند بهشون، چشم و گوشتان را باز کنید و فریب دشمن را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
نماینده سابق مجلس ایذه اصولا کارآگاه هستند یا کارشناس تشخيص سلاح یا کارشناس بررسی صحنه جرم ؟ یا .....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
مادرش شدیدا منافق و دورو و دروغگو هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
جای اون نیستی داغ بچتو ببینی میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
این بی شرم داغ ندیده خودش بچشو کشتن داده خودت ببینی خدا جای حقه به حرف گربه سیاه بارون نباره همینقدر نیت پلید دارید نون دلتون رو میخورید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
لعنت بر پدر دروغگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۱
مثلا کی دروغ گفته حالا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
از منافقین نباید بیش از این انتظار داشت
آخرین اخبار