سی‌وپنجمین یادواره سالگرد شهادت سردار شهید «علی چیت‌سازیان» و شهدای واحد اطلاعات عملیات لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان ۳آذرماه در همدان برگزار می‌شود.

این یادواره پنجشنبه، سوم آذرماه پس از نماز مغرب و عشا، با خاطره‌گویی هم‌رزمان شهید چیت‌سازیان و با حضور بانوان و آقایان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود.

سردار شهید علی چیت‌سازیان، متولد ۱۹ آذر ۱۳۴۱ در همدان فرمانده اطلاعات عملیات لشکر انصارالحسین (ع) در دوران جنگ ایران و عراق بود. فرماندهان عراقی به وی لقب عقرب زرد داده بودند. از معروف‌ترین سخنان او این است که «کسانی می‌توانند از سیم‌خاردار‌های دشمن رد شوند که در سیم‌خاردار نفس خود گیر نکرده باشند.»

در عملیات مسلم بن عقیل با اینکه بیش از ۱۷ سال سن نداشت، ۱۴ نفر از نیرو‌های بعثی را که به اسارت رزمندگان اسلام در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را به اثبات رساند.

علی چیت‌سازان با تشکیل لشکر انصارالحسین (ع) به‌عنوان فرمانده اطلاعات و عملیات این یگان برگزیده شد و در بیشتر عملیات‌هایی که از سوی رزمندگان اسلام برای مقابله با متجاوزان صورت می‌گرفت شرکت کرد.

این سردار ملی و سرباز فداکار اسلام در روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در حین انجام یک مأموریت گشت شناسایی در منطقه ماووت عراق در عملیات نصر ۸، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.