کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفت نشست امنیتی هرات یک فرصت عالی برای تبادل نظر در مورد اوضاع افغانستان است.

کرن دیکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان روز سه‌شنبه، ۸ قوس، در رشته توییت‌هایی نوشته است که در دهمین نشست امنیتی هرات در تاجیکستان اشتراک کرده و می‌خواهد که حمایت قاطع کشورش از مردم افغانستان را تکرار کند‌.

او نوشته است: «من این‌ جا هستم تا گوش کنم، اما آماده خواهم بود که دوباره حمایت قاطع امریکا از مردم افغانستان و افغانستان در صلح با خود و همسایگانش را تکرار کنم.»

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفت نشست‌ امنیتی هرات فرصت عالی برای تبادل نظر در مورد وضعیت افغانستان با نمایندگان کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا است.

دهمین‌ دور نشست امنیتی هرات تحت عنوان «نظام سیاسی همه‌شمول؛ الگوها و نقشه‌ راه» امروز در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، آغاز شد.

در این نشست شماری از سیاست‌مداران پیشین افغانستان، نمایندگان جامعه مدنی، شخصیت‌های آکادمیک، نماینده‌گان رسانه‌ها، دیپلماتان و نماینده‌گان نهادها از اتحادیه اروپا، امریکا، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان شرکت کرده‌اند.

هدف اصلی این سلسله نشست‌ها ایجاد فضای گفت‌وگو برای درک بهتر دلایل اصلی منازعه ۵۰ ساله‌ افغانستان و تلاش برای اجماع فکری بین سیاست‌گذاران افغانستان و منطقه گفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار