مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز سه شنبه در خصوص کاهش دما در این استان، اطلاعیه هشدار سطح زرد صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: این تغییرات جوی و کاهش دما از امروز سه شنبه در استان آغاز می‌شود و تا اواخر وقت جمعه این هفته ادامه دارد.

از جمله پیامد‌های عملکرد این سامانه جوی، کاهش دمای روزانه بین هشت تا ۱۰ درجه و دمای حداقل شبانه نیز در نواحی مختلف خراسان رضوی به ویژه مناطق سردسیر به صفر و کمتر از صفر درجه خواهد بود. "

بر اساس این اطلاعیه، هوای سرد تا هفته آینده نیز در استان ماندگار خواهد بود و در این بازه زمانی علاوه بر افزایش شدت وزش باد، وقوع بارش‌ها به شکل باران و برف در خراسان رضوی به ویژه نیمه شمالی پیش بینی می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی محور‌ها به خصوص محور‌های سردسیر و کوهستانی استان و گسترش وارونگی دما همراه با افزایش آلاینده‌های جوی از مهمترین پیامده‌های ورود این سامانه خواهد بود.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم در خصوص تامین سوخت و تنظیم دمای گلخانه ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها تاکید کرد و از کشاورزان خواست برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد‌های جاده‌ای نیز به رانندگان توصیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.