شیوه نامه اجرایی ورزش فرهنگیان ابلاغ شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از ابلاغ شیوه نامه ورزش فرهنگیان به واحد‌های اداری و آموزشی استان خبر داد.

افشین خوش گوار در دهمین جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش کردستان  اظهار کرد:  وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای به توسعه کمی و کیفی ورزش فرهنگیان دارد و با ابلاغ شیوه نامه آن گامی بلند و موثر در جهت نشاط، شادابی و تحرک همکاران برداشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: بر اساس شیوه نامه مذکور فعالیت‌های ورزش فرهگیان در سه سطح سلامت محور، ورزش همگانی و ورزش‌های رقابتی صورت می‌گیرد که در سطح سلامت محور بنا داریم با انجام اقداماتی، چون غربالگری عمومی، برای تمام همکاران از سطح مدرسه تا سطح ستادی پرونده سلامت تشکیل دهیم و هر همکار در طول سال دوبار به صورت رایگان معاینات بالینی را انجام خواهد داد.

خوش گوار بخش دوم فعالیت‌های سطح سلامت محور را برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با سلامت عمومی همکاران عنوان کرد که در طول سال در سطح مدارس و ادارات برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان سطح دوم فعالیت‌های ورزش فرهنگیان را بعد ورزش همگانی اعلام کرد و گفت: این سطح از فعالیت‌ها نیز به مانند سطح سلامت محور در طول سال استمرار دارد و همایش‌های پیاده روی، کوه پیمایی، دوچرخه سواری و رشته‌های مهارتی همچون دارت، آمادگی جسمانی، طناب زنی و بازی‌های بومی محلی و ورزش صبحگاهی را در بر می‌گیرد.

او سومین سطح ورزش فرهنگیان را ورزش‌های رقابتی بیان کرد و گفت: با توجه به تجربه موفق تابستان سال جاری و استقبال همکاران در سال جاری نیز مسابقات در حوزه ورزش فرهنگیان برگزار می‌شود و همکاران می‌توانند در بخش برادران در رشته‌های فوتسال (زیر ۴۰ سال و بالای ۴۰ سال)، والیبال، بسکتبال ۳ نفره، تنیس روی میز و بدمینتون مسابقات را برگزار نمایند.

خوش گوار خاطر نشان کرد: بر اساس تقویم اجرایی، مسابقات مرحله شهرستان تا پایان بهمن ماه و مرحله استانی در هفته معلم و اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و نفرات و تیم‌های برتر مرحله استانی تابستان سال آینده در مرحله کشوری حضور خواهند یافت.

او با بیان اینکه کلیه هزینه برگزاری مسابقات توسط اداره کل تامین می‌شود و شرکت همکاران در سه سطح فعالیت‌ها رایگان می‌باشد، افزود: بایستی در همان سطح اول مدیران مدارس نسبت به ثبت مشخصات همکاران در سامانه سیدا اقدام کنند، چون که مبنای تخصیص اعتبارات در سطح شهرستان و مدرسه ثبت نام شرکت گنندگان در سامانه مذکور خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.