فروش ۲ هزار میلیاردی محصولات شرکت‌های حاضر در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: امسال ۲ پردیس علم و فناوری ایجاد و راه اندازی شد که آماده استقرار شرکت‌های دانش بنیان است.

علی اسدی ، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست خبری در هفته پژوهش گفت: در پارک علم و فناوری توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال جاری دو پردیس علم و فناوری ایجاد و راه اندازی شده و آماده استقرار شرکت‌های دانش بنیان است.

به گفته وی دانشجوی فارغ التحصیل نباید به حال خود رها شود و باید بحث تبدیل علم به ثروت انجام شود. فضا‌های فیزیکی در اختیار شرکت‌های دانش بنیان به دو برابر ارتقا داده شده است. در حال برنامه ریزی برای ایجاد شبکه سرمایه گذاران پارک هستیم و مشاوره‌های رایگان در حوزه‌های مختلف به نیازمندان داده می‌شود.

او ادامه داد: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در حال برقراری ارتباط با سرمایه گذاران هستیم و این موضوع ،  دیپلماسی دانش بنیان را تقویت کرده و با کشور روسیه در حال تبادل برای توسعه دیپلماسی دانش بنیان هستیم. با مناطفق آزاد مذاکراتی را آغاز کرده و ایجاد مرکز ترویج و توسعه کسب و کار یکی از برنامه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

او افزود: با همکاری وزارت علوم این پارک علم و فناوری تاپ پارک‌های کشور خواهد بود تا یارانه تجاری سازی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار بدهیم. نزدیک به ۱۶۰۰ میلیارد تومان جهت کمک به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

اسدی گفت: شرکت‌های بزرگ نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان در  تهران تسهیلات کم بهره دریافت خواهند کرد. در دانشگاه تهران پارک علم و فناوری باید اقدامات خوبی در زمینه تحقق شعار سال داشته باشد.

او افزود: تحریم های ظالمانه شرکت های دانش بنیان را دچار مشکلاتی کرده است. تلاش در زمینه افزایش سرمایه صندوق انجام شده و مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه جهت افزایش بودحه پارک ها در حال انجام است. هم اکنون ۲۵۰ شرکت دانش بنیان بر پارک مستقر و ۴۰۰ شرکت دیگر آمادگی استقرار در پارک را اعلام کرده اند.

اسدی گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر از متخصصان خارج از کشور با پارک علم و فناوری در ارتباط هستند. جلساتی با سرمایه گذاران ایرانی مقیم در کشورهای بلژیک و اتریش انجام شده است.

او ادامه داد: یکی از اهداف پارک علم و فناوری حمایت از حوزه های بین رشته ای و علوم پایه همچنین رفتار شناسی است. دستیار فناوری با همکاری وزارت علوم در حال اجرا است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر فروش محصولات شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری گفت: هدف از ایجاد شرکت های دانش بنیان جلوگیری از خروج ارز از ایران است و در سال جاری تا کنون دو هزار میلیارد تومان شرکت های مستقر در پارک فروش داشته و ۳۵۰ هزار دلار نیز این شرکت ها به صورت ارزی فروش داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار