رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: طرح زوج و فرد قابلیت اجرا از درِ منازل شهروندان را دارد، اما فعلاً برای رفاه حال مردم اجرا نمی‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اصفهان گفت:تا پایان روز پنجشنبه ۲۴ آذر، این طرح از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرا می‌شود.

او جریمه تردد غیرمجاز در محدوده زوج و فرد را ۱۰۵ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های علمی سهم خودرو‌ها در آلودگی هوا تا ۳۵ درصد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، محدودیت تردد و معاینه فنی را مُسکن‌هایی برای کاهش موقت میزان آلاینده‌ها دانست و گفت: وقتی محدودیتی اعمال می‌شود همه باید رعایت کنند و تا جایی که امکان دارد تردد‌های غیرضروری نداشته باشند.

سرهنگ محمدی، اسقاط خودرو‌های فرسوده، معاینه فنی وسایل نقلیه دودزا و آلاینده، تبدیل خودرو‌های بنزینی و گازوئیلی به هیبریدی و برقی و تقویت حمل‌ونقل عمومی را از اقداماتی برشمرد که در بلند مدت به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

او با اشاره به اینکه تمام دوربین‌های شهر، خودرو‌های فاقد معاینه فنی را رصد می‌کنند، گفت: خودرو‌های فاقد معاینه فنی به‌صورت هوشمند کنترل و هر ۲۴ ساعت یک‌بار جریمه می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.