عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: رنگ آمیزی برخی از دیوار‌های سطح شهر، زیبنده یزد نیست و به دلیل نور خورشید و همچنین مدت زمان طولانی، رنگ اولیه خود را از دست داده است.

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: سلامت روحی شهروندان به زیبایی و زیباسازی شهری به عنوان یک علم و هنر در حوزه معماری و شهرسازی گره خورده است.

او ادامه داد: محیط شهری مغشوش، نامنظم و آشفته اثر نامطلوبی بر شهروندان می‌گذارد؛ موضوعی که در بسیاری از جانمایی‌های تابلو‌های شهری، مبلمان شهری، تجهیزات شهری و بی توجهی سازمان‌ها به کلیت مناظر شهری در نما، کف و آسمان مشاهده می‌شود.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد بر همین اساس حفظ منظر شهری و پاکسازی سطح شهر از آلودگی‌های بصری و زیباسازی دیوار‌ها و همچنین لحاظ نمودن مولفه‌های یکپارچه طراحی و معماری فاخر در طرح‌های تفصیلی ضرورت دارد.

خامسی درخصوص استفاده از هنر دانشجویان در این زمینه گفت: میتوان از ظرفیت دانشجویان رشته هنر در ایجاد زیبایی بصری و مشارکت با شهرداری استفاده کرد.

او گفت: به طوری که دانشجویان طرح و ایده را ارائه دهند و پس از بررسی‌های لازم و نهایی شدن طرح‌ها، دیوار برای خلق اثر شناسایی و پس از زیرسازی در اختیار دانشجویان قرار بگیرد و در مقابل شهرداری ظرفیت و امکاناتی را در خصوص مطالبات دانشگاه‌ها یا در زمینه رشته تحصیلی این دانشجویان به آن‌ها إرائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار