وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان در دیدار با معاون سفیر ایران در کابل خواستار ایجاد سهولت بیشتر در عرصه های آموزش، صحت و سایر نیازمندی های اولیه برای مهاجرین افغانستانی در ایران شد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان با نشر اعلامیه ای گفت خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، دیدار کرده است. 

خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در دیدار با معاون سفارت ایران در کابل خواستار ایجاد سهولت های بیشتر در عرصه آموزش صحت و سایر نیاز مندی های اولیه برای مهاجرین افغانستانی در ایران شد.

او همچنین یادآور شد که با تحکیم نظام اسلامی در افغانستان، امنیت در کشور تامین شده و با فساد و قاچاق مواد مخدر مبارزه جدی صورت گرفت که این همه به نفع کشور های همسایه و منطقه می باشد.

حقانی، از کشور ایران و سایر همسایه ها تقاضا نمود که با در نظر داشت تغییر و تحول مثبتی که در افغانستان به میان آمده است، در تحکیم روابط حسنه و نزدیکی ملت ها، بیشتر از پیش بکوشند.

در این دیدار، سید حسن مرتضوی، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران هم با یادآوری از سهولت های فراهم شده برای مهاجرین افغانستانی در ایران از ادامه همکاری با افغانستان و عرضه خدمات بهتر و بیشتر برای مهاجرین سخن گفت و بر ادامه روابط دوستانه میان دو کشور تاکید کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.