نشست خبری بایدن و زلنسکی

بایدن از ارسال ۲ هزار تانک و ۵۰ سامانه موشکی به اوکراین خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با همتای اوکراینی‌اش گفت بیش از ۵۰ کشور متعهد به ارائه ۲ هزار تانک و خودروی زرهی و ۵۰ سامانه موشکی به کی‌یف شده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در اولین سفر بین‌المللی خود از زمان آغاز جنگ وارد آمریکا شد. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با استقبال از زلنسکی،  مدعی شد واشنگتن از صلح در اوکراین حمایت می‌کند و بیش از ۵۰ کشور ۲ هزار تانک و خودروی زرهی و ۵۰ سامانه موشکی به کی‌یف می‌دهند.

به گزارش الجزیره، بایدن در دیدار با زلنسکی مدعی شد: «ما از صلح عادلانه در اوکراین حمایت می‌کنیم و مفتخریم که از شما در برابر این جنگ وحشیانه حمایت کنیم. پوتین حملات خود را علیه غیرنظامیان تشدید کرده است و سعی دارد از زمستان به عنوان سلاح استفاده کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که «ما از ابتدای جنگ با اوکراین در ارتباط بوده ایم»، افزود: «سفر زلنسکی به واشنگتن با تشدید جنگ در اوکراین توسط پوتین انجام می‌شود.»

جو بایدن مدعی شد: «مردم اوکراین عزم شکست‌ناپذیر خود را نشان داده اند و ما همچنان در کنار آن‌ها خواهیم ایستاد. بیش از ۵۰ کشور متعهد به ارائه ۲ هزار تانک و خودروی زرهی و ۵۰ سامانه موشکی برای حمایت از اوکراین و تقویت موقعیت این کشور شده‌اند.»

رئیس‌جمهور اوکراین نیز در این دیدار گفت: «من امروز در واشنگتن هستم تا از رئیس‌جمهور بایدن و کنگره برای حمایت آن‌ها و برای نزدیکتر کردن پیروزی ما در نبرد تشکر کنم.»

زلنسکی مدعی شد: «در طول سال آینده، ما باید حاکمیت و آزادی را در همه سرزمین‌هایمان و برای همه شهروندانمان بازگردانیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
یونان از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
تکرار مواضع غیرسازنده و ضد ایرانی آمریکا و متحدانش در نشست شورای امنیت و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس و فرانسه و مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1394 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای وغیره عربستان سعودی و امارات را در جنگ یمن تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

تکرار مواضع غیرسازنده و ضد ایرانی آمریکا و متحدانش در نشست شورای امنیت و این در حالی است که آمریکا جنایتکار، انگلیس و فرانسه و مزدورانشان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 1400 تاکنون انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، بمب های خوشه ای وغیره اوکراین را تامین می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آمریکا دخالت خود در جنگ اوکراین را تایید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۱ دی ۱۴۰۱
سفر زلنسکی به اوکراین نشان‌دهنده دخالت مستقیم آمریکا در جنگ اوکراین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۱ دی ۱۴۰۱
در سفر زلنسکی به آمریکا هیچ درخواستی برای صلح ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار از اوکراین برای جنگ غیرمستقیم علیه روسیه استفاده می‌کند.
آمریکا، اروپا، ناتو، هر سه 100 درصد عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۱ دی ۱۴۰۱
خاک تو سر زلنسکی دلقک که کشورش رو خراب کرد و مردمش آواره شده کاسه گدایی از غرب برای دفاع از خودش طلب میکنه خودش هم گفته ما برای شما میجنگیم آمریکا هم منت سرش میزاره که ما پاتریوت و تانک بهت میدیم در این جنگهایی که آمریکا بپا میکند فقط آمریکا سود میکند هم جلو سرعت پیشرفت و اقتصاد چین و روسیه رو میگیره هم اروپا آسیب میبینه و سلاحهای آمریکا هم بفروش میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۱ دی ۱۴۰۱
چرا با آمریکا برخورد نمیشه بعد ایران که اگر هم به روسیه سلاح بفروشد میشود بد عالم
هر کس که سلاح بفروشد تحت هر عنوان باید محکوم شود
آخرین اخبار