دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل از کسب رتبه برتر کشوری این دبیرخانه در سومین همایش علمی و پژوهشی اقتصاد پنهان خبر داد.

مجتهدی نیا از کسب رتبه برتر کشوری دبیرخانه کمیسیون استان در سومین همایش علمی، پژوهشی اقتصاد پنهان خبر داد و گفت: با عنایت حضرت حق و تلاش همکاران و مجموع دستگاه‌های اجرایی استان و با ارزیابی ستاد مرکزی موفق به کسب این رتبه در کشور شدیم.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل افزود: با رویکرد علمی، پژوهشی می‌توانیم در مقابله با این پدیده در دستیابی به اهداف و روند کاهش قاچاق موفق عمل نمائیم. چرا که شهروندان اصلی‌ترین گروهی هستند که قاچاق بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد، لذا با رویکرد جامع نگر می‌توانیم در جهت کاهش قاچاق گام برداریم.

مجتهدی نیا گفت: با اجرایی شدن ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به سامانه‌ها مربوط می‌شود، که هدف از این سامانه‌ها سالم سازی و شفاف سازی مصرف کالا از بدو ورود تا سطح عرضه می‌باشد. بیشتر شاهد پیوند علم و عمل خواهیم بود تا بصورت حرفه‌ای و آگاهانه به جنگ این پدیده پنهان و نفس گیر برویم که تجارت و بازار اقتصاد را درگیر کرده است.

او افزود: یک مورد از این پیوند علم و عمل که در کشور اتفاق افتاد موضوع رجستری گوشی تلفن است که حاصل مطالعاتی بود که با پیگیری دستگاه‌های اجرایی انجام شد. از الان هیچ تلفن همراهی بدون ثبت قانونی و پرداخت حقوق دولت نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: امید است با تلاش‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی گامی موثر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداشته و قاچاق را در کشور به حداقل برسانیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.