صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت برق فارس در نشست رایزنی شرکت‌های صنعت برق، گاز و نفت با مرکز پایش شرکت توانیر برای عبور موفق از زمستان ۱۴۰۱، بر لزوم برنامه ریزی منسجم و بهره گیری از ظرفیت‌های توسعه برای عبور فارس و جنوب کشور از زمستان ۱۴۰۱ تاکید کرد.

یدالله حقیقی گفت: بر اساس تاکید مسئولان کشوری، تامین سوخت نیروگاه‌ها در دوره سرد سال موضوع مهم وزارت نیرو است، از سویی تولید گاز به گونه‌ای نیست که روند افزایش مصرف برق و گاز را پاسخگو باشد و باید صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: همه توان متخصصان و مهندسان صنعت برق در استان فارس و جنوب کشور برای گذر موفق از زمستان پیش رو به کار گرفته می‌شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی و گرفتن تصمیمات برای مدیریت برق، گاز و رسیدن به تعادل و دوری از ناهمترازی مصرف و تولید، از جمله رویکرد‌هایی است که با تاکید و هماهنگی مسئولان استانی و کشوری در حوزه آب، برق و گاز دنبال می‌شود.

حقیقی با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه راندمان نیروگاه‌های کشور تا پایان امسال با تامین منابع کافی به ۳۹ و ۴ دهم درصد برسد، گفت: در حال حاضر برنامه احداث ۷ هزار مگاوات واحد بخار سیکل ترکیبی در دستور کار مدیران صنعت برق کشور قرار گرفته و مشارکت و همراهی مدیران در کنار برنامه ریزی برای الگوسازی مصرف بهینه رویکرد‌هایی است که ما را در گذر موفق از زمستان امسال و تامین برق و انرژی مورد نیاز واحد‌های صنعتی و مشترکان خانگی یاری می‌دهد.

او گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها در استان‌های مختلف، سوخت مایع است و پیش‌بینی می‌شود که با ادامه روند موجود در سال‌های آتی، این میزان افزایش یابد؛ لذا با توجه به روند برقی سازی بیشتر و رشد سهم برق در انرژی نهایی، چالش تامین انرژی اولیه بیشتر شده است و ضرورت دارد علاوه بر بهینه سازی مصرف، توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز در اولویت قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.