رئیس اداره زکات استان قزوین گفت:برنامه جمع آوری زکات برای سال جاری حدود ۳۵ میلیارد تومان است که در هشت ماهه سال جاری ۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است .

حجت الاسلام باب اله شهسواری رئیس اداره زکات استان قزوین در دیدار با امام جمعه آوج گفت: برنامه جمع آوری زکات برای سال جاری حدود ۳۵ میلیارد تومان است که طی هشت ماهه سال جاری ۳۰ میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از این میزان زکات جمع آوری شده ۱۶ درصد برای زکات واجب و ۲۵ درصد برای زکات مستحبی بوده است البته مابقی زکات جمع آوری شده در سرفصل‌های کفاره و زکات فطریه بوده است.

رئیس اداره زکات استان قزوین اضافه کرد: امروز در تبلیغ و ترویج زکات گام‌های خوبی برداشته شده، ولی لازم است رویکرد تبلیغ و تبیین جایگاه و اهمیت زکات واجب در جامعه هرچه بیشتر اطلاع رسانی شود چراکه برای جامعه هدف زکات این نکته مهم تشریح شود که اولویت مصرف زکات برای محرومان است.

وی افزود: یکی از کار‌هایی که در سطح شهرستان ها، بخش‌ها و روستا‌ها باید پیگیری شود برگزاری منظم جلسات شورای زکات است البته باید در جلسات این شورا مصوبات جلسه قبل در دستور کار باشد تا فرایند برگزاری جلسه مثمر باشد.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: در خصوص زارعانی که برای اجاره به هر منطقه‌ای می‌روند باید ابتداء جایگاه و اهمیت زکات تبیین شود و سپس باید این مطلب برای آن‌ها تشریح شود که وقتی از امکانات این منطقه، آب و هوا و زمین این منطقه استفاده می‌شود باید زکات نیز برای محرومان همین منطقه صرف شود.

وی عنوان کرد: در پرداخت زکات مهم ادای این واجب است بدین معنا که اگر کشاورز خود زکاتش را محاسبه و به نیازمند بدهد، کمیته امداد امام خمینی (ره) به هدفش رسیده است چراکه مهم اجرای حکم الهی است وقتی دستور خداوند سبحان اجرایی شد، ما و کشاورز همگی به تکلیفمان عمل کرده ایم.

رئیس اداره زکات استان قزوین یادآورشد: رسیدن زکات به دست محرومان بسیار مهم است از این رو تأکید داریم با همکاری و هم افزایی فرصتی را فراهم کنیم که عدالت در امدادرسانی به مددجویان نیز فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار