کارشناس فوتبال گفت: بازی های لیگ همانند مسابقات جام جهانی جذاب و دیدنی نیستند.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم‌ها در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال اظهار کرد:  انتظار داشتیم برخی از تیم‌ها از جمله فولاد، سپاهان و تراکتور مدعی قهرمانی  باشند، چون هزینه زیادی کردند و بازیکنان مدنظر خود را گرفتند، اما انتظارات را برآورده نکردند. همچنین رقابت بین تیم‌هایی که پیش بینی می‌کردیم وجود دارد و آن‌ها شانس قهرمانی دارند.

قاسمپور درباره اینکه سطح مسابقات لیگ را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: با توجه به اینکه مردم  بازی‌های جام جهانی را دیدند توقعاتشان از مسابقات لیگ بالا رفته است. به نظرم بازی‌های لیگ جذاب نبودند.

تیم پرسپولیس شانس مسلم قهرمانی است 

او درباره قهرمانی پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال گفت: یکی از دلایل این است که تیم پرسپولیس دست نخورده  و نفراتش را حفظ کرده است و بازیکنان مدنظر گل محمدی جذب شدند. همچنین سرخپوشان شانس مسلم قهرمانی هستند.

قاسمپور درباره پدیده‌ای در لیگ امسال معرفی شد، گفت: من فکر می‌کنم در دنیا ستاره زیادی وجود ندارد و بازیکن خلاق و تکنیکی مثل مسی که بتواند سرنوشت بازی را عوض کند در لیگ برتر فوتبال ندیدم.

ترس مربیان باعث شده که از جوانان استفاده نکنند 

کارشناس فوتبال درباره استفاده گل محمدی از جوانانی همانند عمری گفت: استفاده از بازیکن جوان تبعات هم دارد چرا که اگر تیم نتیجه نگیرد آن مربی بازخواست می‌شود. به هر حال باید آینده نگری صورت بگیرد و جوانان هم بتوانند توانایی خود را نشان بدهند. همچنین مدیریت باشگاه زمانی که مربی اش جوانگرایی می‌کند از او حمایت کند و به خاطر چند شکست اخراجش نکند. اگر این اتفاق رخ بدهد مربیان شهامت پیدا می‌کنند که از بازیکنان آینده دار و جوان استفاده کنند، اما ترس مربیان باعث شده که از جوانان استفاده نکنند.

نتیجه گرایی باعث فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال شده است 

او درباره فقر گلزنی در لیگ برتر فوتبال بیان کرد: تیم‌های  ما نتیجه گرا شدند و با چند شکست یک مربی برکنار می‌شود. همچنین بازیکنان منتظر هستند که دفاع حریف اشتباه کند تا گل بزنند و تفکر حاکم بر فوتبال ما این است که بازیکنان برای زدن گل زیاد تلاش نمی‌کنند.

تک سلیقگی در صنعت نفت آبادان وجود دارد 

قاسمپور درباره وضعیت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: جایگاه این تیم برحسب توان، نیاز مالی و مدیریت باشگاه است. همچنین تک سلیقگی در این باشگاه وجود دارد و همکاری نکردن در گرفتن بازیکن از جمله مشکلات این تیم است. حضور چند بازیکن خارجی در آبادان مهیا شد، اما شرط‌ها و بند‌هایی گذاشته شد و آن‌ها منصرف شدند. علاوه بر این، وقفه و کارشکنی صورت گرفت تا بازیکن خارجی گرفته نشود.

او افزود: مصدومیت بازیکنانی همانند  طالب ریکانی هم در نتایج تیم صنعت نفت آبادان تاثیرگذار بود. به نظرم این تیم باید با  جذب ۲، ۳ بازیکن تقویت شود و پلی میکر در وسط زمین لازم دارد. البته ریکانی برگردد و ۲ مهاجم هم بگیرند وضعیت نفتی‌ها بهتر می‌شود.

تیم گل گهر فراز و نشیب زیادی در لیگ داشته است 

کارشناس فوتبال درباره مدعیان قهرمانی گفت: به نظرم تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل گهر شانس‌های کسب قهرمانی هستند. البته تیم گل گهر فراز و نشیب داشته است و این تیم را از قهرمانی دور می‌کند.

او درباره اینکه نبود تماشاگر بر روی  کیفیت مسابقات تاثیرگذار بود، گفت: بله، نبود تماشاگر تاثیر داشت. تماشاگران هیجان و انگیزه می‌دهند و بازیکن را وادار می‌کنند که تلاش کند و یک وزنه در فوتبال هستند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار