اتحادیه اروپا ضمن تکرار مخالفت خود با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی بر دریافت غرامت از تل آویو بابت تخریب تأسیسات ساخته شده توسط اروپا تاکید کرد.

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه، بار دیگر مخالفت خود را با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و تخریب خانه‌ها و تأسیسات فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی اعلام کرد.

به گزارش آناتولی، دفتر اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که دفترش در فلسطین منتشر کرد، گفت که این اظهارات یانتس لنارچیچ، کمیسر اروپایی برای مدیریت بحران، در پاسخ به سوال اعضای پارلمان اروپا در مورد تخریب پروژه‌هایی که با بودجه اتحادیه اروپا در منطقه تحت کنترل اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری سرمایه گذاری می‌شود، بیان شد.

لنارچیچ افزود: اتحادیه اروپا دائما مخالفت شدید خود با سیاست شهرک سازی اسرائیل و اقدامات غیرقانونی اتخاذ شده در این زمینه را تکرار می‌کند.

وی افزود: به اسرائیل بار‌ها یادآوری شده است که باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌الملل به ویژه حقوق بشر بین‌المللی در قبال مردم فلسطینی در کرانه باختری اشغالی از جمله منطقه C و قدس شرقی عمل کند.

لنارچیچ با تاکید بر دریافت غرامت از تل آویو خاطرنشان کرد: «کمیسیون (اروپا) همه تخریب‌ها و مصادره تأسیسات تأمین‌شده توسط کمک‌کنندگان، از جمله تأسیسات ساخته شده با بودجه اتحادیه اروپا و خسارات مالی مرتبط را دنبال می‌کند. در چندین نوبت از اسرائیل خواسته‌ایم تا دارایی‌هایی را که توسط فدراسیونی که اسرائیل تخریب، برچیده یا مصادره کرده است، بازگرداند یا جایگزین کند».

ارتش اسرائیل معمولاً تأسیسات فلسطینی را در مناطق تحت کنترل اداری و امنیتی در کرانه باختری به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز تخریب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار