نمایندگان بیشتری از اروپا از ورود به روسیه منع خواهند شد

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو فهرست نمایندگان اتحادیه اروپا را که از ورود به روسیه منع شده‌اند گسترش می‌دهد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به بسته نهم تحریم اتحادیه اروپا، روسیه فهرست ممنوعیت ورود نمایندگان اتحادیه اروپا به این کشور را گسترش داده است.

به گزارش خبرگزاری روسی راشاتودی، اقدامات تلافی‌جویانه مقامات آژانس‌های مجری قانون اتحادیه اروپا را هدف قرار می‌دهد که به اوکراین کمک می‌کنند.

وزارت امور خارجه روسیه افزود: «هرگونه اقدام غیردوستانه غرب علیه فدراسیون روسیه پاسخ به موقع و کافی دریافت خواهد کرد.»

الجزیره نیز نوشت، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «اتحادیه اروپا با تصویب نهمین بسته تحریمی به تلاش برای اعمال فشار بر ما ادامه می‌دهد. فهرست ممنوعیت ورود نمایندگان اتحادیه اروپا به روسیه را در واکنش به بسته نهم تحریم‌ها گسترش دادیم. به هر گونه تصمیم یا اقدام غرب علیه ما به شیوه و زمان مناسب پاسخ خواهیم داد.»

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد «جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس به همراه ۳۶ شهروند انگلیسی از ورود به روسیه منع شده‌اند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت علاوه بر کلورلی، وزرای مسکن و جوامع مختلف انگلیسی، و همچنین رئیس ستاد کل ارتش انگلیس در فهرست سیاه روسیه قرار گرفته و از ورود به این کشور منع شده‌اند.

این در حالی است که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تحریم‌های جدید روسیه می‌گوید تحریم شدن «هزینه حمایت از اوکراین» بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار