هشدار کاهش دما به باغداران و کشاورزان

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدارهای کاهش دما را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، دامداران، مرغداران و گلخانه‌داران نسبت به پیش‌بینی و ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند.

به گفته او، با وجود سرمای هوا، باغداران از هرس کلیه درختان و درختچه‌های مثمر و غیرمثمر اجتناب کنند. همچنین تمهیدات لازم را برای کنترل سرمازدگی در مزارع گل نرگس تا اوایل هفته آینده فراهم کنند.

غلامی می‌گوید: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت سرما در استان ایلام نسبت به استفاده از پوشش پلاستیکی برای محصولات سبزی و صیفی اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به وقوع تندبادهای لحظه ای و بروز هرگونه خسارت به باغات مرکبات نسبت به ایجاد بادشکن در باغات و اطراف تا پایان هفته اقدام کنند.

او گفت: در استان های بوشهر و خراسان رضوی، کشاورزان نسبت به  آبیاری و تقویت مزارع بویژه کودهای ازوته در مزارع غلات و کلزا در طول مدت سرما خودداری کنند. همچنین در استان فارس نسبت به تسریع در برداشت میوه و کوددهی درختان برداشت شده جهت تقویت و مقاومت به سرما اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار همراه با کاهش نسبی دما و ماندگاری هوای سرد به ویژه در نیمه شرقی کشور پیش‌بینی می شود که در شهرهای صنعتی و کلانشهرها منجر به افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

از روز جمعه تا دوشنبه در نوار شرقی کشور بویژه جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد با گردو خاک همراه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار