قیمت خرید تضمینی گندم تا ۱۰ بهمن اصلاح می‌شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، تجدیدنظر و جمع‌بندی نهایی در خصوصی قیمت خرید تضمینی گندم تا ۱۰ بهمن صورت می‌گیرد.

آقای عطااله هاشمی گفت: با توجه به بارش های اخیر وضعیت سبزینگی مزارع گندم مناسب است، ضمن آنکه بارش های مناسب در خصوص گندم دیم این امیدواری را ایجاد کرد که وضعیت سبز بهبود یابد.

به گفته او، با استمرار شرایط مساعد بارش در ۲ ماه باقی مانده زمستان و بهار پیش بینی می شود که حداقل ۱۰ میلیون تن گندم تولید شود که با این وجود سال آینده در تامین گندم نان مورد نیاز خودکفا خواهیم بود.

هاشمی می گوید: با توجه به خرید تضمینی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم و افزایش میزان خرید نسبت به سال قبل، میزان واردات گندم کاهش یافته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: طی نامه هایی به کمیسیون کشاورزی مجلس و رئیس جمهور خواستار تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم شدیم چرا که افزایش نرخ تورم و هزینه های تولید بر قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد.

او گفت: پس از جمع بندی نهایی تا ۱۰ بهمن در جلسه شورای قیمت گذاری نرخ جدید خرید تضمینی گندم اعلام خواهد شد که با این وجود کشاورزان به ادامه کشت امیدوار می شوند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار