امام جمعه قزوین خواستار تسهیل در شرایط ازدواج جوانان شد و گفت: خداوند در مساله ازدواج و فرزندآوری رزق انسان را تضمین کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رسول ساکی، دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت کشور، اظهار کرد: اکنون موضوع جمعیت بسیار حایز اهمیت است و بایستی این حوزه مهم را دریابیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم فرموده "جن و انس را جز برای عبادت خلق نکرده‌ام"، ممکن است ما بگوییم پس نان و آب ما چه می‌شود؟ پاسخ این است که همه کار‌های ما باید با نیت خدمت به خلق و عبادت صورت بگیرد و رنگ و بوی الهی داشته باشد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان قزوین، اگر شخصی گفت رزق من از اداره و محل کارم تامین می‌شود، این ناشی از بی‌معرفتی است، بنابراین ما باید قرآن را سرلوحه همه امور خود قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: همیشه با سفارش، بخشنامه و تشویق‌ها مشکل حل نمی‌شود، بلکه باید مبانی فکری جوامع حل شود تا مشکلی اصلاح شود، اگر ما سرمایه‌های اجتماعی را بشماریم، هیچ سرمایه اجتماعی گران‌قدرتر و ارزشمندتر از انسان نیست و باید قدر این سرمایه ارزشمند را بدانیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌های اجتماعی توسط انسان ایجاد می‌شود، پس انسان بالاترین سرمایه اجتماعی برای هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط ازدواج جوانان باید تسهیل شود، خاطرنشان کرد: بخشی از همت‌ها باید در تسهیل ازدواج جوانان صورت بگیرد، اینکه به مرور زمان سن ازدواج بالا می‌رود، این جا‌ها باید رصد شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن صورت بگیرد و حمایت‌ها نیز به گونه‌ای باشد که جوانان در سن مناسب ازدواج کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه با اشاره به اینکه هیات‌های اندیشه‌ورز باید مطالعه کنند که چگونه می‌توان روند ازدواج را تسهیل کرد، افزود: در سطح کلان کشور نیز بایستی در این زمینه با اندیشه‌های ناب و خلاق، فکر‌هایی شود و این فکر‌ها توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تاکید کرد: زمانی که جمعیت یک کشور پیر و سالخورده است، جوانان باید تمام انرژی و زمان خود را روی خدمات رسانی و مراقبت از این سالخوردگان بگذارند و دیگر فرصتی برای تقویت امنیت، علم و دانش، پیشرفت، تولید و کشاورزی نمی‌ماند و شرایط بحرانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار