کارشناس بازار سرمایه گفت: مصوبه تغییرات نرخ سود می‌تواند کمک به بازگشت تعادل در صورت‌های مالی بانک‌ها کند.

آقای ادهم گفت: در رابطه با مصوبه تغییرات سود بانکی که روز گذشته بانک مرکزی اعلام کرد باید گفت مورد جدید منفی اصلا برای بازار سرمایه تلقی نمی‌شود.

او در ادامه می‌گوید: در مصوبه جدید سود سپرده یک ساله ۲۰.۵ درصد اعلام شده در حالی که یک ماه پیش اوارق گواهی سپرده عام ۲۳ درصد ارائه شد و بسیاری از افراد از آن استقبال و حال به نظر انگیزه و استقبال کمتری برای این نرخ وجود دارد و این نرخ‌های جدید مصوب نمی‌تواند اثر منفی بر روی بازار سرمایه داشته باشد همان گونه که امروز هم شاهد بودیم که بازار سرمایه صعودی بود.

ادهم گفت: از نگاه دیگر باید مطرح کرد این مصوبه به سبب این که می‌تواند تعادل را به صورت‌های مالی بانک‌ها باز گرداند برای صنعت بانکی  مفید  خواهد بود و به عبارتی می‌تواند صنعت بانکی را از زیان خارج کند چرا که نرخ تسهیلات و پرداخت سود در گذشته به زیان بانک‌ها بود.

او گفت: به عبارتی مصوبه شورای پول و اعتبار هم برای صنعت بانکی کشور و هم برای بازار سرمایه به لیدری گروه بانکی مناسب است و نمی‌توان دلهره و تنش به بازار سرمایه تحمیل کند نکته دیگر این که اهالی بازار حتی انتظار اعداد بالاتری از اعداد اعلامی را داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار