۲ هزار و ۱۰۰ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان، دهه فجر امسال در مازندران بهره برداری می‌شود.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در نشست خبری با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۲ هزار و ۱۰۰ طرح زیربنایی و عمرانی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان بهره برداری می‌شود، گفت: عملیات اجرایی ساخت آزادراه ساری به قائمشهر که به آمل و سپس به آزادراه چالوس به رامسر متصل می‌شود در دهه فجر آغاز خواهد شد

او افزود: برای ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان با ۱۵۰۰ تخت در بابلسر نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت اختصاص یافته است

استاندار مازندران ادامه داد: رشد اقتصادی این استان در ۱۰ سال گذشته صفر بود، اما اکنون به بیش از سه درصد رسیده است و تا پایان امسال نیز به پنج درصد افزایش می‌یابد.

حسینی‌پور گفت: در جذب سرمایه گذاری خارجی نیز اولین فاینانس دولت سیزدهم با چین برای توسعه زیرساخت‌های برق استان با ۵ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شد.

او با بیان اینکه مازندران با ظرفیت‌های فراوان می‌تواند به استان اقتصادی تبدیل شود، افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی یکسال گذشته در مازندران ۲۲ درصد افزایش داشته و ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی با سرمایه گذاری ۵۱ میلیون دلار جذب شده است.

استاندار مازندران گفت: با برنامه ریزی هی انجام شده تا ۵ سال آینده از منظر بودجه استان خودکفا می‌شویم و می‌توانیم از محل این درآمد‌ها به دولت کمک کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه برای توسعه فعالیت بنادر استان ۱۰ کشتی برای استان خریداری یا ساخته می‌شود، گفت: اقتصاد دریا و جنگل استان باید فعال شود.

او گفت: بنای دولت مبارزه با فساد است و در یک سال اخیر تلاش‌های زیادی شد تا فضای اداری استان سالم نگه داشته شود به همین دلیل با ایجاد پنجره واحد برنامه مشخصی برای رشوه خواری در مازندران داریم و برخوردمان قاطع خواهد بود

استاندار مازندران با بیان اینکه باید گفتمان واحدی در استان ایجاد کنیم و از نقد‌های سازنده استقبال می‌کنیم، افزود: نقد منصفانه مدیریت استان را در توسعه و رونق همه‌جانبه کمک می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار