نخست‌وزیر انگلیس از آغاز آموزش سربازان اوکراینی برای بکارگیری تانک‌های تانک چلنجر ۲ خبر داد.

«ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با «ولودیمیر زیلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین از آغاز آموزش سربازان اوکراینی برای بکارگیری تانک‌های تانک چلنجر ۲ در اراضی این کشور خبر داد.

به گزارش آر تی، دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد: سوناک شخصا با سربازان اوکراینی که در اواخر ماه ژانویه گذشته به انگلیس سفر کرده‌اند، دیدار کرده است.

سوناک و زیلنسکی همچنین طی این تماس تلفنی بر تسریع در کمک به اوکراین برای «بیرون راندن نیرو‌های روسی» توافق کرده و درباره «نحوه تقویت امکانات و تجهیزات نیرو‌های مسلح اوکراینی طی طولانی مدت» رایزنی کردند.

در این تماس تلفنی همچنین بر لزوم تمرکز ارسال تجهیزات نظامی دفاعی انگلیس به خطوط مقدم در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید شده است.

انگلیس نخستین کشوری غربی است که اعلام کرده ۱۴ دستگاه تانک از نوع چلنجر ۲ را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

تانک چلنجر ۲ دارای چهار خدمه است و سلاح اصلی آن توپ ۱۲۰ میلیمتری ال ۳۰ ئی ۴ (L۳۰E۴) است که با دو مسلسل ۷.۶۲ میلیمتری همراهی می‌شود. این تانک می‌تواند به بیشینه سرعت ۵۹ کیلومتر بر ساعت روی جاده و ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مسیر‌های خارج جاده دست یابد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت تانک چلنجر ۲ زره آن است. این تانک به زره کامپوزیتی چابهام (Chobham composite armor) مجهز است که سطح محافظتی خوبی در برابر پرتابه‌ها و گلوله‌های زره‌شکن ارائه می‌کند. تنها تانک‌های چلنجر ۱، سلف چلنجر ۲، و ام ۱ آبرامز آمریکا به زره کامپوزیتی چابهام مجهز شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار