مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بارش برف و پدیده مه گرفتگی موجب لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی رانندگان در بسیاری از مسیرهای اصلی و فرعی خراسان رضوی شده است.

جعفر شهامت افزود: در حال حاضر بارش برف در جاده های صالح آباد، کلات، فریمان، تربت جام و بخش احمدآباد مشهد تردد در این شهرستانها را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: در حال حاضر بارش برف در بزرگراه شریانی تربت حیدریه -باغچه در گردنه های خماری و سبز شدید گزارش شده و مسیر شریانی باغچه -نیشابور نیز دارای بارش برف است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: بارش برف سطح جاده های استان در محدوده بجستان - فردوس در محدوده گردنه جزین، گناباد - فردوس در گردنه کلات، بردسکن - سبزوار در محدوده بیجورد، درگز - قوچان در گردنه های تیوان، چوینلی، امام قلی و زوباران و جاده سرخس - مشهد در محدوده مزداوند را لغزنده کرده است.

شهامت اضافه کرد: مه غلیط در گردنه های شریف آباد در مسیر تربت حیدریه، تیوان در جاده درگز-قوچان، مزداوند در جاده مشهد-سرخس، گوجکی در مسیر مشهد -کلات موجب کاهش دید افقی رانندگان در این مسیرها شده است و البته سایر گردنه ها و مقاطع مه گیر استان نیز کم و بیش با مه گرفتگی همراه است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی طی امروز، جمعه و فردا صبح بارشها بیشتر به صورت برف در مناطق مختلف استان ادامه دارد و با ورود سامانه جدید بارشی از عصر یکشنبه بارشها به طور متناوب تا پنجشنبه هفته آتی تداوم خواهد د اشت.

مطابق این گزارش تشکیل مه در نواحی مستعد به خصوص گردنه‌های کوهستانی و نیز احتمال کولاک برف برای امروز در خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

برچسب ها: مه گرفتگی ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.