سخنگوی وزارت امورخارجه چین تاکید کرد پکن خواستار توقف تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه کشور‌ها است.

مائو نینگ در مصاحبه مطبوعاتی گفت آمریکا با سوءاستفاده از احکام قضایی نظامی طولانی مدت در سال‌های اخیر در مقیاس بی سابقه‌ای در حال گسترش اهدافش برای تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه است و باید این تحریم‌ها را متوقف کند.

به گزارش روزنامه گلوبال تایمز، سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: احکام قضایی نظامی دراز مدت آمریکا در راستای اقدامات دولت آمریکا برای تقویت قدرت ملی و هژمونی مالی برای تقویت قلمرو قدرت فراسرزمینی درباره نهاد‌ها و افراد کشور‌های دیگر در قانون داخلی شان است.

براساس داده‌های مائو نینگ تا پایان سال مالی ۲۰۲۱، آمریکا ۹ هزار و ۴۰۰ تحریم و اهداف نظامی دراز مدت که شامل چین، روسیه، ایران، سوریه، کره شمالی، کوبا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ژاپن وضع کرده است.

وی گفت: دولت‌های پیاپی در آمریکا با سوءاستفاده از اجبار اقتصادی و در اولویت قرار دادن تحریم‌ها به عنوان نخستین گزینه در حل مسائل دیپلماتیک، که نه تنها به نتایج خوب منتهی نشده بلکه منجر به فاجعه‌های انسانی شده است این روند را پیوسته تکرار می‌کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه چین تصدیق کرد براساس داده‌های بنیاد بروکینگز آمریکا در اوج دوران همه گیری ویروس کرونا در ایران، تحریم‌های آمریکا منجر به مرگ ۱۳ هزار نفر شد.

به گزارش بلومبرگ در ماه ژانویه، آمریکا به توافقی مخفی با هلند و ژاپن برای محدود کردن صادرات برخی ابزار‌های پیشرفته برای ساخت تراشه به چین رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار