کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، فوتبالش را در پستی دفاعی آغاز کرده و ممکن بود هرگز فرصت درخشش به عنوان یک مهاجم تمام عیار را نداشته باشد.

امباپه حالا جز نامزد‌های دریافت جایزه بهترین بازیکن سال از سوی فیفاست و بهترین گلزن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم بوده است.

با این حال جالب است بدانید که باز کردن دروازه حریفان همیشه تخصص اصلی او نبوده است. این بازیکن در ابتدای دوران فوتبالش در پست دفاع راست به میدان می‌رفت.

سرعت بالای او همیشه یکی از ویژگی‌هایش بود. او که در حال حاضر سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رسانده آن زمان هم در کورس با سایر بازیکنان بسیار درخشان ظاهر می‌شد.

اما این واقعت که این ستاره پی اس جی سال‌های ابتدای فوتبالش را در خط دفاعی آغاز کرده است شاید تنها واقعیت شوکه‌کننده

درباره او نباشد. با وجود این که او همیشه ادعا کرده که علاقه بسیاری به کریستیانو رونالدو داشته و حتی عکس او روی دیوار اتاقش بوده، اما اسطوره او در آن زمان زین الدین زیدان بوده است.

علاقه او به ستاره تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ به حدی زیاد بوده که روی کوتاه کردن متفاوت موهایش هم اثر گذاشته بود.

امباپه پدرش را متقاعد کرده بود که موهایش را به سبک زیدان کوتاه کند. با توجه به این که این بازیکن موی زیادی هم نداشت، کیلیان کوچک در حالی به خانه برگشت که موهایش بسیار کوتاه شده بود.

امباپه در سال ۲۰۱۱ به مجموعه تمرینی رئال مادرید رفت و مذاکراتی را برای اولین بار با این باشگاه داشت. او همچنین با بسیاری از بازیکنان این تیم دیدار کرد که اولین آن‌ها زیدان بود و امضایش را هم گرفت.

او امسال برای اولین بار در جمع نامزد‌های دریافت جایزه بهترین بازیکن سال فیفا حضور دارد. بهترین جایگاه او پیش از این مربوط به سال ۲۰۱۸ است که در رده چهارم قرار گرفت. رقبای او برای کسب این جایزه لیونل مسی و کریم بنزما هستند.

بنزما به دلیل نمایش درخشانش در ترکیب رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ موفق شد توپ طلا را به دست آورد و قهرمانی لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث شده که او هم شانس زیادی برای قهرمانی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار