۲۲ روستای دیگر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

۲۲ روستای دیگر خراسان جنوبی با راه اندازی و ارتقای سایت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات در یک ماه گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در ادامه روند توسعه ارتباطات روستایی استان، طی یک ماه گذشته ۲۲ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او افزود: از نیمه دی تاکنون ۱۶ سایت توسعه ارتباطات در استان راه اندازی یا ارتقاء یافته است.

بهی بیان کرد: از این تعداد ۲ سایت روستا‌های مهدی آباد درمیان و بوآباد سربیشه جدید الاحداث هستند که شبکه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه را برای ۴ روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ خانوار برقرار کرده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر این طی این مدت ۱۴ سایت تلفن همراه روستایی نیز به تکنولوژی نسل چهار ارتقاء پیدا کرده اند که پوشش اینترنت پرسرعت همراه را در ۱۸ روستا با جمعیتی بالغ بر  هزار و۸۶۰ خانوار برقرار کرده اند.

او تصریح کرد: سایت‌های تلفن همراه روستا‌های گازار، چاه حوض، چاه زرد، گزخت، لجونک سفلی، خانکوک، امیرآباد قاین، اندریک، سیدال، سلطانی علیا، علی آباد چاه شند، کلات جنگل، کهنو و استند ۱۴ سایتی هستند که به تکنولوژی نسل ۴ ارتقاء پیدا کرده اند.

بهی اظهار کرد: این طرح ها از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین اعتبار و با همکاری اپراتور‌های ارتباطی اجرایی شده اند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با شتاب خوبی که توسعه ارتباطات روستایی گرفته است از ابتدای دولت حدود ۳۰۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و این روند برای اتصال باقی مانده روستا‌ها طی یکسال آینده ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار