رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردستان گفت: ۸۵ واحد مسکونی در پی بارش‌های اخیر آسیب دیده است.

سید ایمان فتوحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اردستان گفت: با توجه به گزارش دهیاری و بخشداری‌های شهرستان تعداد خانه‌های آسیب دیده از بارش‌های چند روز گذشته ۸۵ واحد مسکونی است که برای جبران خسارت‌های مالکان آنها، نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.


او با اشاره به ارزیابی کارشناسی خسارت بارش‌های اخیر در سه روستای این شهرستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۲ واحد مسکونی خسارت دیده که ۱۹ واحد بر اثر شدت خسارت باید به طور کامل تخریب و بازسازی شود و ۱۳ واحد نیز نیاز به مرمت دارد.
به گفته رئیس بنیاد مسکن اردستان، برآورد اولیه خسارت‌ها در این ۳ روستا حدود ۱۰ میلیارد تومان است.


فتوحی با بیان اینکه پس از طی مراحل قانونی و برآورد‌ها برای آسیب دیدگان، تسهیلات بلاعوض و معیشتی در نظر گرفته می‌شود افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امسال با توجه به تکالیف دولت ۱۰۰ فقره تسهیلات کم‌بهره ۲۰۰ میلیون تومانی با عنوان مقاوم‌سازی در شهر و روستا‌های شهرستان اعطا کرده است.


او مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده روستا‌ها را از برنامه‌های بنیاد مسکن اعلام و اضافه کرد: تاکنون در روستای شیرازان ۲۳ واحد، روستای درباغ ۲۰ واحد و در روستای ونین ۴۰ واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شده و ۱۴۰ واحد مسکونی هم در روستا‌های ظفرقند و امیران هم در دست اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار