در مراسمی یاد و خاطره ۴ شهید دانشجو معلم استان قزوین در دانشگاه فرهنگیان گرامی داشته شد.

کبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم گفت: در ۱۸۰ سال گذشته ۸ جنگ تحمیلی به کشورمان ایران تحمیل شد و در ابتدای پیروزی اتقلاب اسلامی ایران و با آغاز جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه جمهوری اسلامی ایران، نوجوانان و جوانان کشور با تکیه بر تجربیات گذشته و محاسبات سیاسی، به مقابله با دشمن مهاجم پرداختند.

کبیری افزود: گرامیداشت روز پاسدار و جانباز با هدف پاسداشت رشادت‌های رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس برگزار می‌شود تا بدانیم عزت و قدرت نظام جمهوری اسلامی و اقتدار کسب شده در ۴۴ سال اخیر حاصل رشادت‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس بوده است.

وی اظهار داشت: یک زمانی روزولت، استالین و چرچیل به کشورمان سفر کردند و حتی اجازه ندادند شاه کشور از حضور آن‌ها اطلاع داشته باشد و او را تحقیر کردند، اما امام خمینی (ره) به طور رسمی اعلام کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: آمریکایی‌ها بیش از ۴۰۰ روز گروگان ایران بودند و برای نجات آن‌ها دست به حمله طبس زدند و در طوفان شن خار و خفیف شدند.

کبیری گفت: به جز جمهوری اسلامی ایران که با اقتدار پهپاد آر کیو ۱۷۰ را به زمین نشاند و پهپاد گلوبال که گران‌ترین پهپاد آمریکایی است را سرنگون کرد کسی جرات عرض اندام در برابر آمریکا را ندارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز به قدرتی رسیده است که حتی پوتین، رئیس جمهور روسیه و رئیس یکی از کشور‌های ابرقدرت دنیا به کشورمان سفر کرده و از دیدار با رهبر معظم انقلاب به نیکی یاد می‌کند.

شهید جمشید گلی پور، شهید دانشجو معلم محمدرضا احمدی، شهید رضا خورانی، شهید مرتضی شاه محمدی و شهید برزگر از دانشگاه فرهنگیان قزوین در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نایل شدند. چهار تن از این شهیدان، دانشجو معلم در حال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان قزوین بودند که برای دفاع از خاک کشورمان در برابر تجاوز دشمن بعثی عراق به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند و جانشان را فدای انقلاب اسلامی ایران کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار