۸۰ درصد بدحالی دانش آموزان ناشی از اضطراب است

معاون درمان علوم پزشکی ایران گفت: در بررسی‌های انجام شده سطح آنزیم‌های خونی دانش آموزان علایم دار نرمال بوده و عارضه مغزی در آزمایشات مشاهده نشده است.

نادر توکلی، معاون درمان علوم پزشکی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تهران ۲۰ در خصوص سناریوی بدحالی دانش‌آموزان گفت: منشا اولیه این بدحالی ها مشخص نیست.

توکلی با بیان این که میانگین رنج سنی  بدحالی ها در تهران ۱۵ سال است، افزود: هیچ بیمار و دانش آموز بدحالی نداشتیم. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد ماده شیمایی صادر شده باعث تحریک مخاطات چشم، دهان، بینی، گلو و راه‌های هوایی که منجر به عوارضی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق بار روانی دارد و با احساس تهوع و ترس همراه است. در ۸۰ درصد موارد عمدتا اضطراب و نگرانی بوده و منجر به عارضه نشده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که کسانی که در معرض مستقیم ماده متصاعد شده بودند به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن علایم نشان دادند و با درمان اولیه بهبود پیدا کردند، گفت: خوشبختانه به جز مواردی، بعد از شش ساعت همه مرخص شدند. این بیان کننده این مطلب است که ما با سناریو تهدید کننده حیات رو‌به‌رو نیستیم.

وی با تاکید بر این نکته که در مدارس هیچ‌گونه نگرانی بابت تهدید کننده حیات نیست، گفت: باید ماسک در مدارس اجباری باشد.

توکلی‌زاده با بیان این که در بررسی‌های صورت گرفته سطح آنزیم‌های خونی دانش آموزان علایم دار نرمال بوده و عارضه مغزی در آزمایشات مشاهده نشده است، گفت: این بدحالی عوارض بلند مدت ندارد و گزارشی در این باره نشده است. بیشتر سناریو‌های مطرح کننده متنوع است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار