مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: صنایع احیا شده در شهرک‌های صنعتی استان با راه اندازی هفت واحد تولیدی در ماه جاری به ۴۷ واحد افزایش یافت.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوینبا بیان اینکه  صنایع احیا شده در شهرک‌های صنعتی استان با راه اندازی هفت واحد تولیدی در ماه جاری به ۴۷ واحد افزایش یافت، گفت: اشتغال مستقیم واحد‌های تولیدی احیا شده ۶۰۰ نفر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: بیشتر واحد‌های تولیدی احیا شده که طی سالیان گذشته تعطیل و راکد شده بودند و اکنون به چرخه تولید بازگشته اند مربوط به شهرک‌های صنعتی آراسنج، لیا و کاسپین هستند.

این مسوول گفت: مشکل در تامین و تهیه مواد اولیه، کمبود نقدینگی و نداشتن سرمایه در گردش، بدهی به بانک ها، بیمه تامین اجتماعی و شرکت‌های خدمات رسان، مشکلات مدیریتی و قضایی و نداشتن بازار و فرسودگی ماشین آلات از جمله مشکلاتی است که طی سالیان گذشته موجب تعطیلی این واحد‌های تولیدی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: ارایه تسهیلات بانکی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز، کمک به تامین مواد اولیه، جایگزینی خطوط تولید، تغییر مدیریت و مالکیت و حل مسایل و مشکلات قضایی از جمله اقداماتی بوده که در راستای احیای این واحد‌های تولیدی به انجام رسیده و موجب بازگشت آن‌ها به چرخه تولید شده است.

وی به تولیدات واحد‌های احیا شده نیز اشاره کرد و گفت: انواع محصولات لبنی، محصولات بتنی، کاغذ و مقوا، محصولات غذایی، قطعات خودرو، درب و پنجره یو پی وی سی، مصالح ساختمانی، فوم پلی استایرن، پروفیل فولاد از جمله تولیدات این واحد‌ها بوده است.

صفاری با بیان اینکه برای سال جاری احیای ۵۰ واحد تولیدی راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید را هدف گذاری کرده بودیم، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری موفق به تحقق این هدف شویم.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین استقرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار