مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۴۰ کیلومتر از کرانه کارون چهار، کانون گردشگری راه اندازی و ایجاد می‌شود.

علیرضا جیلان اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های اکوتوریسمی چهارمحال و بختیاری، وجود کرانه دریاچه سد کارون چهار در شهرستان اردل و کیار و سد کارون چهار در شهرستان لردگان است.

وی افزود: دریاچه زیبای کارون چهار دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که می‌تواند توجه بسیاری از ایرانگردان، جهانگردان و علاقمندان به آثار باستانی و طبیعی را برای سفر به این ناحیه بسوی خود جلب کند.

جیلان اضافه کرد: روستا‌های در مسیر به علت برخورداری از اکوسیستم طبیعی و چــشم‌انداز بسیار زیبا همه ساله پذیرای گردشگران و علاقمندان به محیط طبیعی هستند، جاذبه هایی، چون جنگل هلن، کاروانسرای شلیل، پل سیمی دوپلان، آبشار دره عشق و شالیزار‌های روستا‌های اطراف در مسیر سفر به این دریاچه قرار دارند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در این راستا ایجاد سازه‌های گردشگری در ساحل دریاچه سد کارون چهار و ایجاد دهکده توریستی، ساخت کمپ‌های اقامتی و پارک جنگلی می‌تواند در توسعه گردشگری روستایی منطقه موثر واقع شود و به لحاظ اقتصادی برای مردم روستا مثمرثمر باشد.

جیلان اظهار داشت: سد مخزنی کارون چهار در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و چهار کیلومتری پایین دست محل طلاقی رودخانه‌ای ارمند و بازفت واقع شده و بلندترین سد بتنی دوقوسی و بزرگترین نیروگاه آبی کشور محسوب می‌شود که ارتفاع سد ۲۳۰ متر و طول تاج آن ۴۴۰ متر است.

وی ادامه داد: این سد به دلیل قرار گرفتن در محور ارتباطی خوزستان به شهرکرد این امکان را برای تبدیل آن به یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
این پل زیبا میتواند جایگاهی برای پرش و جامپینگ و یا پرواز بر روی دریاچه سد کارون ۴ انتخاب شود
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۳۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
مسابقات آبی و دریایی استان میتواند در این دریاچه بزرگ برگزار کردند
به امید زیباتر شدن هر چه بیشتر و بهتر دریاچه سد کارون چهار استان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
هرچی آدمیزاد دوپا کمتر به این مناطق برود بهتر مخصوصا از نوع تهرانی و اصفهانیش
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۳۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
این دریاچه های ملی و توریستی باید محل تفریح و ورزشهای آبی و سرمایه گذاری شوند و از تمام استانهای کشور عزیزمان مخصوصا استانهای همسایه و همجوار هم گردشگران به اینجا بیایند
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۲۹ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
ایجاد شهری توریستی در کنار این دریاچه بزرگ سد کارون چهار استان میتواند به جذب گردشگر در استان چهارمحال و بختیاری و کشورمان حتی از دیگر کشورها کمک کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
تمام ورزشهای آبی و جت اسکی و کشتیهای تفریحی و گردشگری را میتوان در این دریاچه بزرگ ملی داشت و پلهای زیبا و نمونه در غرب آسیایش را گشت
آخرین اخبار