شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد امروز، شنبه در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

حمید صمدی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص این نمایشگاه گفت: فعالان قرآنی، فرهنگی و هنری استان در ۱۵۰ غرفه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد محصولات، دستاوردها، فعالیت‌ها و هنرمندی‌های خود را برای مخاطبین به نمایش گذاشته اند.

او افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان به عنوان بهار قرآن و بهار طبیعت، شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از حال و هوا و زیبایی خاصی برخوردار است و فعالان قرآنی و فرهنگی تلاش کرده اند بهترین محصولات و دستاورد‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی قرار دهند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به دارالقرآن الکریم و مجموعه‌های دیگر آستان قدس رضوی، ۱۲ موسسه و تشکل قرآنی، نشر مکتوب و نشر دیجیتال، صنایع خلاق و فرهنگی، هنر‌های تجسمی، انجمن سینمای جوانان ایران، حجاب و عفاف، حوزه علمیه مشهد، دستگاه‌های اجرایی مختلف و فعالان قرآنی کشور‌های افغانستان، پاکستان، هندوستان، آفریقا و عراق اختصاص یافته تا فعالیت‌ها و هنرمندی‌ها و محصولات خود را در آن عرضه کنند.

صمدی بیان کرد: هر شب کرسی تلاوت قرآن کریم و جلسات قرآنی به همت جامعه قاریان مشهد در محل نمازخانه مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود به نحوی که در این بخش ترتیل خوانی یک جزء از قرآن کریم از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و قرائت قرآن توسط اساتید قرآنی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: نهاد‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی و تشکل‌ها و موسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برنامه‌های متنوعی را ویژه کودکان و نوجوانان طراحی کرده اند و هر شب در غرفه خود مسابقات قرآنی را ویژه این قشر برگزار می‌کنند.

اجرای زنده آثار هنری از جمله سرود و خوشنویسی، برپایی غرفه ویژه کودکان و مشارکت اتباع خارجی مقیم مشهد در این نمایشگاه از بخش‌های جذاب شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس از چهارم تا یازدهم فروردین مصادف با ۲ تا ۹ ماه مبارک رمضان، در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.