مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر ترکی رضوی تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مهلت ارسال آثار به جشنواره شعر ترکی رضوی تا پایان فروردین ماه تمدید شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مردم ولایتمدار استان حمایت‌های بسیار خوبی برای استمرار برگزاری جشنواره ملی و بین المللی «شعر رضوی» به زبان ترکی داشته‌اند و این جشنواره نشانه ارادت به اهل بیت (ع) است.

علیرضا نوروزی هدف از برگزاری شعر رضوی به زبان ترکی آذری را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی عنوان کرد.

وی پرداختن به سیره و معارف رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا (ع)، فضائل، مناقب و مدایح رضوی، پرداختن به احادیث و روایات رضوی و همچنین سیره و معارف مرتبط با حضرت فاطمه معصومه (س) را از محور‌های این دوره از جشنواره ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری جشنواره شعر ترکی رضوی را فرصتی برای گردهمایی شاعران آذری زبان از هر دین، قوم و مذهبی دانست و اضافه کرد: ارادت به امام رضا (ع) و عشق به این امام بزرگوار نه تنها محدود به کشور ایران نیست بلکه فرا مرزی است.

نوروزی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش ملی و بین الملل در دهه اول خرداد ماه امسال به میزبانی شهرستان میاندوآب برگزار خواهد شد تصریح کرد: در بخش بین‌الملل به رتبه اوّل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ به رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی و به رتبه سوم؛ لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

وی به جوایز برگزیدگان در بخش ملی اشاره کرد و گفت: به رتبه اوّل؛ تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ به رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ به رتبه سوم لوح تقدیر و مبلغ ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی؛ به رتبه چهارم لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی و به رتبه پنجم لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: امام رضا (ع) ملقب به شمس الشموس است چرا که انوار مقدس شخصیت و سیره این امام همام همه را مجذوب خود می‌کند و زمانی که فراخوان شعر ترکی رضوی منتشر می‌شود همه ترک زبانان چه در داخل و چه در خارج از کشور خود را ملزم می‌دانند که شعری برای عرض ارادت خود به حضرت (ع) بسرایند.

نوروزی اظهار کرد: تمامی آثار برگزیده و تأیید شده هیئت داوران در سال جاری به صورت ویژه چاپ و کتاب مجموعه آثار به شرکت‌کنندگان اهدا یا برای ایشان ارسال خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا پایان فروردین سال جاری می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و هر شاعر مجاز به ارسال حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه است.

گفتنی است؛ علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی اینترنتی
http://www.shamstoos.ir/fa/farakhanha/shertorki مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.