ساخت خانه های ویلایی جزء اولویت های برنامه های ساخت مسکن است که اجرای این طرح باید در شهرهای دارای زمین در دستور کار قرار گیرد.

ساخت خانه های ویلایی یکی از مهم ترین برنامه های است که دولت با توجه به آنکه اراضی در شهرهای مختلف به میزان کافی و در برخی از شهرها هم به صورت مازاد وجود دارد؛ بنابراین طبق دستور رئیس جمهور باید ساخت خانه های به صورت یک طبقه یا ویلایی در دستور کار قرار گیرد که در حال حاضر طبق دستور بذرپاش وزیر راه وشهرسازی ساخت خانه های ویلایی و یک طبقه حیاط دار است. در بسیاری از شهرها از جمله طبس، یزد، بیرجند و شهر جدید امیر کبیر و در تهران هم شهر جدید ایوانکی ساخت تمامی پروژه های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی آغاز شده است‌.

در همین رابطه هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی گفته بود: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در صورتی که به صورت یک طبقه حیاط دار باشد هزینه های ساخت بسیار کاهش می یابد و مسکن های یک طبقه هم هزینه های ساخت را کاهش می دهد و هم زمان ساخت را کوتاه تر می کندو از سوی دیگر مصالح مورد نیاز برای ساخت کمتر می شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه با افزایش تولید مسکن شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در پهنه کشور و کاهش نرخ تورم خواهیم بود افزود: ضروری است زمین با هزنیه صفر تامین و نباید واحد های مسکونی متراکم بسازیم چراکه اجرای این طرح باعث افزایش زمان تولید مسکن می شود و از سوی دیگر مصرف مصالح ساختمانی را افزایش می دهد.

عباسی توضیح داد: در خانه های یک طبقه مردم با سلیقه خود اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می کنند و از سوی دیگر ساخت این واحدها به صورت تدریجی هم امکان پذیر است و سازنده و متقاضی می تواند به تدریج واحد مسکونی خود را تکمیل کند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته همه تلاش خود را به کار بستیم تا زمینه حل اساسی‌ترین مسئله در کشور یعنی مسکن را فراهم کنیم، افزود: مسکن، بیشترین سهم را در سبد هزینه خانواده دارد و زمانی که شما مسئله سرپناه یک خانواده را حل کنید به ویژه برای دهک های کم درآمدی، یعنی به لحاظ اقتصادی نیمی از هزینه وی را کاهش داده‌اید و از این طریق به معیشت خانواده کمک کرده‌اید.

او گفت: مسکن با بیش از ۱۴۰ صنعت پسینی و پیشینی ارتباط مستقیم دارد و زمانی که یک واحد مسکونی ساخته می‌شود، از کارخانه فولاد و سیمان گرفته تا یک کارگاه کوچک نجاری و جامعه مهندسی کشور مشغول به فعالیت خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید مسکن با عرضه زمین تنها بخشی است که می‌تواند همزمان رشد اقتصادی را افزایش دهد و زمینه کاهش تورم را فراهم کند، در حقیقت فعال شدن این بخش به قیچی شدن فقر در کشور ختم خواهد شد.

عباسی بیان کرد:با همه توان تلاش خواهیم کرد تا زمینه شکوفایی طرح نهضت ملی مسکن در روستاها و شهر‌ها را فراهم کرده و گام بلندی به سوی حل مهم‌ترین مسئله روز مردم برداریم تا ضمن مهار تورم و افزایش تولید، معیشت خانواده‌ها تقویت شود و عدالت اجتماعی بهبود یابد.

گفتنی است ساخت واحدهای یک طبقه و ویلایی در بسیاری از کشورها در حال حاضر با توجه به کاهش چشم گیر هزینه های ساخت در اولویت قرار گرفته است بنابراین با توجه به اینکه در بسیاری از شهرها ما دارای اراضی مازاد هستیم و از سوی دیگر با توجه به آنکه دولت باید امسال ۴ میلیون واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل دهد بنابراین ساخت این واحدها با این شکل باید در اولویت قرار گرفته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۲
آپارتمان = قفس
آخرین اخبار