دیدار جمعی از مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار گفت: تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل عظیم الشان اتفاق عظیمی بود که در ۲۱ فروردین ۵۸ افتاد و به اندازه تاریخ ۴۴ ساله انقلاب اهمیتی دارد که اگر در تقویم هم این روز را حذف کنند باز هم از یاد‌ها فراموش نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: پس از پیروزی انقلاب این پیام تاریخی امام راحل و نیز تشکیل حساب ۱۰۰ امام موجب شد تا زمینه استفاده از منابع مردمی به منظور ساخت مسکن مناسب برای اقشار مستضعف مهیا شود.

او با بیان اینکه این طرح با استقبال خوب مردمی روبرو شد و حل مشکل مسکن اقشار آسیب پذیربعنوان یکی از دعدغه‌های امام راحل بود، گفت: مقام معظم رهبری نیز همیشه توجه جدی مسئولان را به این نکته مهم در رسیدن به این قشر مستضعف توصیه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امام راحل در همان سال‌های ابتدای انقلاب با هدایت و دوراندیشی مسئله مسکن را از مشکلات اجتماعی کشور مطرح کردند، اظهار داشت: هدف امام از افتتاح این حساب ایحادعدالت اجتماعی، تامین مسکن برای محرومان رفع تبعیض و ترویج ومشارکت همگانی مردم بود.

آل هاشم  تصریح کرد: بنیاد مسکن بحمدالله در روستا‌ها خدمات شایانی داشته و از طرفی هم هر زمانی که بعضی حوادث طبیعی اتفاق افتاده بنیاد مسکن نیز حضور یافته و خدمت رسانی کرده است.

سروری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تیز با ارایه گزارشی از اقدامات این بنیاد در آذربایجان شرقی گفت: در بحث عمران روستایی وطرح هادی روستایی ۲۴۴۷ روستا بازنگری شده و برای عمران و ابادانی ان‌ها اقدام شده است.

او افزود:جهت توسعه مساکن روستایی حدود ۷۰۰ هکتار زمین تملک و تفکیک شده است و از مجموع ۳۰۵ هزار خانه روستایی ۱۵۴ هزار خانه استحکام سازی شده است.

او تصریح کرد: در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز حدود ۶۹ هزار نفر ثبت نام داریم که ۹ هزار نفر تایید شده اند و برای این‌ها ۱۰۲۵ واحد در حال اجراست.

گفتنی است در تقویم رسمی کشور ۲۱ فروردین بعنوان سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.