مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان در طول پنج شبانه روز ایام احیا و شبهای قدر امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

محمد شریف الحسینی افزود: امسال در این بازه زمانی چهار هزار و ۷۰۱ نفر از داوطلبان و دارندگان نذر خون به پایگاه های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد، سه هزار و ۵۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند که این میزان اهدای خون موفق نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته نیز حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است.

این مسوول گفت: در راستای پاسخگویی شایسته به دارندگان نذر خون در ماه مبارک رمضان و متقاضیان اهدای خون، اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بسیج کامل امکانات و نیروهای خود در تمامی پایگاه‌های اهدای خون استان در شبهای قدر از ساعت ۲۰ تا ۲۴ پذیرای مراجعان بود که این برنامه ریزی با استقبال شایسته مردمی همراه شد.

شریف الحسینی افزود: نیاز به خون و فراورده‌های خونی یک نیاز دائمی است و بیماران و نیازمندان به خون در تمامی ایام سال به همراهی مستمر اهداکنندگان خون نیازمند هستنداز این رو از دارندگان تمامی گروه های خونی تقاضا می شود در سایر ایام سال نیز به یاری همنوعان خود بشتابند.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.